Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Domainerzy mają rację! Adresy ze słowami kluczowymi uzyskują więcej wejść

Domainerzy mają rację! Adresy ze słowami kluczowymi uzyskują więcej wejść

Verisign opublikował na swoim blogu analizę, z której wynika, że adresy zawierające słowa kluczowe odnotowują więcej wejść niż domeny pozbawione popularnych keywordów. Tym samym potwierdzona została teza od dawna głoszona przez domainerów: generyki są bardziej wartościowe od niegeneryków z punktu widzenia uzyskiwania ruchu.

Verisign, operator m.in. domen .com i .net, przeanalizował 11 milionów zapytań wpisywanych do wyszukiwarek, w każdym przypadku uwzględniając pierwsze dwadzieścia wyników, w celu ustalenia, jakie znaczenie dla liczby wejść na stronę mają keywordy zawarte w nazwie domeny. Eksperci chcieli zbadać, czy spośród adresów wyświetlających się na liście wyników wyszukiwania większą „klikalnością” cieszą się te, które zawierają słowa kluczowe wpisane przez użytkowników do wyszukiwarki. Okazało się, że faktycznie tak jest – internauci niemal dwukrotnie chętniej klikają adresy, w których dostrzegają poszukiwane keywordy, niż w adresy niezawierające żadnego z wpisanych słów kluczowych.

Zgodnie z przykładem przytoczonym przez Verisign, w przypadku zapytania “How do I create a personal brand online?” jego autor jest bardziej skłonny kliknąć w widniejący w SERP adres www.PersonalSpaceOnline.com, jako taki, który zawiera dwa keywordy obecne w zapytaniu, niż domenę, w której żaden z użytych w zapytaniu keywordów nie jest obecny, np. nazwę typu brandable. Adresy niezawierające żadnego z poszukiwanych keywordów miały klikalność na poziomie 12,44 proc. W przypadku nazw posiadających jedno słowo kluczowe wskaźnik ten wyniósł 21,79 proc., a adresów zawierających dwa lub więcej poszukiwanych keywordów był nawet wyższy i wyniósł 25,30 proc.

Wyniki uzyskane przez Verisign potwierdzają tezę od dawna bronioną przez domainerów – że domeny generyczne, czyli zawierające terminy słownikowe, w szczególności rzeczowniki, posiadają wyższą wartość z punktu widzenia budowania ruchu i pozyskiwania klientów. W ostatnich latach taką opinię można było do pewnego stopnia podważyć, posiłkując się oficjalnymi komunikatami Google oraz wypowiedziami z branży SEO. Zgodnie z nimi domena nie ma istotnego znaczenia dla pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Taka opinia mogła sprzyjać obniżeniu wartości domen generycznych. Badanie Verisign pokazuje, że „generyki” sprzyjają pozyskiwaniu wejść niezależnie od zmieniającej się polityki Google.

Analiza Verisign dotyczy oczywiście innej kwestii niż pozycja adresu w SERP, ale ma z nią ważny punkt wspólny – zarówno pozycja domeny w SERP jak i jej konstrukcja wpływa na uzyskiwany przez stronę ruch, choć z nieco innych powodów. Wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania przekłada się na większą liczbę wejść, ponieważ zajmująca ją domena znajduje się bliżej paska wyszukiwania, a więc wcześniej przyciąga uwagę. Wysoka pozycja sugeruje również większą adekwatność danej strony do zapytania. Natomiast zawartość słów kluczowych w adresie to bezpośrednia informacja dla internauty, że domena dotyczy interesującego go zagadnienia. To zatem kwestia z zakresu psychologii internetu, reklamy i e-commerce, na którą Google nie wpływa zmianami swojego algorytmu. Badanie Verisign stanowi więc mocny punkt oparcia do obrony tezy o wyższej wartości domen generycznych niż adresów innego typu.

Verisign opublikował na swoim blogu analizę, z której wynika, że adresy zawierające słowa kluczowe odnotowują więcej wejść, niż domeny pozbawione popularnych keywordów. Tym samym potwierdzona została teza od dawna głoszona przez domainerów: generyki są bardziej wartościowe od niegeneryków z punktu widzenia uzyskiwania ruchu.

Tagi: , , , ,

Komentarze ( 2 )

Czym możesz się podzielić?

  1. BiałyCzłowiek 21 czerwca 2016 Odpowiedz

    Przecież każdy to wiedział i bez „badań”, że keyword rządzi … A za jakiś czas amerykańscy naukowcy dojdą pewnie do wniosku (znów po latach badań), że samodzielny keyword np. „skarpetki.com” jest znacznie lepszą nazwą niż wszechobecne zlepki typu „skarpetkidlaciebieirodziny.com”, bo choć i tu i tu mamy wyraz „skarpetki”, to jednak kupujący chętniej klikają w krótszą i wyrazistszą nazwę 😉

  2. Dabidi 21 czerwca 2016 Odpowiedz

    oczywiście że tak, mam domenę programista-wordpress i nie mogę się opędzić od zleceń. mam też motocykle-125.com.pl i wpisując yamaha ybr 125 jestem wyżej od strony producenta.

Tutaj możesz komentować