Sedo wzmocni promocję nowych domen
Reklama to pięta achillesowa programu nowych domen. Niebawem promocję nTLD wspomoże inicjatywa Sedo.
Reklama to pięta achillesowa programu nowych domen. Niebawem promocję nTLD wspomoże inicjatywa Sedo.
Domena .luxury ma już ponad tysiąc zarejestrowanych nazw. Niewiele? Tylko pozornie. Przy cenie niemal 800 dolarów rocznego abonamentu to całkiem niezły wynik.
Rejestr domeny .se daje dobry przykład ICANN. Szwedzi zdecydowali się na uwolnienie nazw dwuliterowych w swojej domenie krajowej.
Do ICANN wpłynęło sześć zgłoszeń w sprawie uwolnienia dwuliterowych nazw w nowych domenach. Wnioski złożyły rejestry nTLD w odniesieniu do 12 nowych końcówek.
EURid opublikował raport na temat wyników rozszerzenia .eu w pierwszym kwartale bieżącego roku. „Eurodomena” wciąż utrzymuje niezłą dynamikę i wysoki poziom odnowień.
Afnic, rejestr końcówki .fr, przeprowadził ciekawe badanie, które podważa jedno z „praw” rynku domen. Chodzi o regułę „50/50” opisującą przyrost liczby adresów w nowo utworzonych rozszerzeniach.
W uwolnionej10 czerwca do rejestracji domenie .uk zarejestrowano już ponad 100 tys. adresów. Chodzi o nazwy drugiego poziomu, bezpośrednio w rozszerzeniu .uk.
Organizacja CENTR opublikowała swój kwartalny raport „DomainWire Stat Report”. Dokument zawiera dane na temat aktualnych wyników domen globalnych, nTLD i ccTLD, ze szczególnym uwzględnieniem końcówek europejskich.
EURid opublikował infografikę z wynikami końcówki .eu za ubiegły rok. Jak wynika z zestawienia, na koniec 2013 r. zarejestrowanych było 3,7 miliona „eurodomen”.
16 czerwca rejestr domeny .berlin udostępnił swoją końcówkę do bezpłatnej rejestracji. Promocja miała trwać przez pięć dni, jednak niespodziewanie została przerwana 18 czerwca.