Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Dlaczego Chińczycy tak lubią akronimy?

Dlaczego Chińczycy tak lubią akronimy?

Klienci z Chin płacą krocie za domeny, ale mają specyficzne upodobania. Zupełnie odmienne od tych, które są standardem na Zachodzie. Nabywcy z Państwa Środka oprócz nazw numerycznych cenią również długie, czteroliterowe akronimy.


Czy domaining będzie istniał za 10 lat?

Czy domaining będzie istniał za 10 lat?

Przyzwyczailiśmy się do świadomości, że adresy www to fundament obecności w sieci. Czy jednak przemiany technologiczne nie doprowadzą do ich stopniowej marginalizacji? Nad tą kwestią zastanawiają się inwestorzy na łamach forum NamePros.


Czy domeny produktowe tracą na wartości?

Czy domeny produktowe tracą na wartości?

Domeny produktowe przegrywają z brandowymi – twierdzi Morgan Linton. Jego zdaniem najbardziej wartościowe nazwy na rynku to jedno- lub dwuwyrazowe frazy o ogólnym znaczeniu nadające się na markę dla biznesu.


Polski rząd oszalał? Zamierza stworzyć centralny rejestr stron zakazanych

Polski rząd oszalał? Zamierza stworzyć centralny rejestr stron zakazanych

Wszelkie skojarzenia ze światem wykreowanym przez Orwella wydają się uzasadnione. Polski rząd zamierza stworzyć „centralny rejestr domen internetowych służących do oferowania towarów i usług niezgodnie z przepisami prawa”. Projekt pachnie cenzurą na masową skalę.


Rejestracja obcojęzycznych keywordów: czy to się opłaca?

Rejestracja obcojęzycznych keywordów: czy to się opłaca?

Wielu domainerów poprzestaje na inwestycjach na rynku lokalnym. To rozwiązanie zachowawcze i bezpieczne, ale ograniczające możliwe zyski. W celu zwiększenia obrotów warto zastanowić się nad poszerzeniem obszaru działalności.


Czy warto inwestować w adresy .net?

Czy warto inwestować w adresy .net?

Jedną z „tradycyjnych” alternatyw dla domeny .com, w której od dawna brak wolnych keywordów, jest końcówka .net. Jeszcze kilka lat temu była ona „numerem dwa” rynku światowego. Czy utrzymała swój status i wciąż opłaca się w nią inwestować?


Mike Mann: „Codziennie usuwana jest co najmniej jedna domena o wartości miliona dolarów”

Mike Mann: „Codziennie usuwana jest co najmniej jedna domena o wartości miliona dolarów”

Jeśli Mike Mann ma rację, warto rzucić wszystko i zająć się wyłącznie domainingiem. Inwestor w poście na Twitterze stwierdził, że każdego dnia do rejestrów wraca przynajmniej jedna domena warta milion(y) dolarów.


Domaining 2.0, czyli biznes domenowy w czasach RODO

Domaining 2.0, czyli biznes domenowy w czasach RODO

RODO to rozporządzenie uciążliwe dla wielu małych i średnich przedsiębiorstw. Obarcza je bagażem formalności i grozi wysokim karami za naruszenie przepisów. Jest również szkodliwe z punktu widzenia branży domen, tym bardziej że abonentom nazw nie przynosi żadnych korzyści.


Monetyzacja z AdSense coraz słabsza. Wszystko przez mechanizm lazy load

Monetyzacja z AdSense coraz słabsza. Wszystko przez mechanizm lazy load

Zarabianie na reklamach z wykorzystaniem programu AdSense może być jeszcze mniej opłacalne. Użytkownicy forum WebmasterWorld.com twierdzą, że Google zaczął wykorzystywać w swoim systemie mechanizm lazy load, który zmniejsza liczbę odsłon, a w efekcie przychody z reklam.


GoDaddy prowadzi ekspansję na europejskim rynku wtórnym. Czy wejdzie również do Polski?

GoDaddy prowadzi ekspansję na europejskim rynku wtórnym. Czy wejdzie również do Polski?

GoDaddy coraz wyraźniej zaznacza swoją obecność na rynku wtórnym w Europie. Od lata tego roku będzie udostępniał na swojej platformie ofertę kilku nowych rejestratorów – wynika z informacji DNW.