Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


2019 będzie rokiem „dziwacznych” domen

2019 będzie rokiem „dziwacznych” domen

Tak uważa redakcja magazynu „Wired”, powołując się na garść danych i kilka głosów z branży. Chodzi o nowe rozszerzenia, które mają w końcu podkopać pozycję .com. Czy mają na to realną szansę?


Czy domainer powinien znać swojego klienta?

Czy domainer powinien znać swojego klienta?

Przepraszam, po ile ta domena? Odpowiedź na to pytanie może zależeć od tego, kto pyta. Niektórym inwestorom nie zależy na znajomości tożsamości klienta. Dla innych to sprawa kluczowa.


Wydali 1,7 miliona dolarów na domenę. Na kosztach reklamy zaoszczędzili dwa razy więcej

Wydali 1,7 miliona dolarów na domenę. Na kosztach reklamy zaoszczędzili dwa razy więcej

W 2008 r. spółka ESS Data Recovery kupiła domenę DataRecovery.com za 1,659 miliona dolarów. Po dziesięciu latach jej prezes bez cienia wątpliwości stwierdza, że wydatek się opłacił.


Aplikacje nigdy realnie nie zagrażały domenom. I już im nie zagrożą

Aplikacje nigdy realnie nie zagrażały domenom. I już im nie zagrożą

Rewolucja mobilna miała być jednym z gwoździ do trumny rynku domen. Zagrożenie okazało się przesadzone, jeśli nie fikcyjne. Obecnie mówi się raczej o kryzysie na rynku aplikacji, podczas gdy domeny radzą sobie znakomicie.


Verisign atakuje domainerów. „Niskie ceny domen służą spekulantom”

Verisign atakuje domainerów. „Niskie ceny domen służą spekulantom”

To frontalny atak na domaining. Verisign opublikował na swoim blogu wpis, w którym sugeruje, że likwidacja wtórnego rynku domen przełożyłaby się na oszczędności w wysokości miliarda dolarów rocznie dla klientów końcowych.


Czy w 2018 r. domeny sprzedawały się lepiej niż w 2017?

Czy w 2018 r. domeny sprzedawały się lepiej niż w 2017?

Punkt widzenia na temat sytuacji na rynku domen zależy nie tylko od ogólnej koniunktury, ale również własnego portfolio. Jak oceniają mijający rok domainerzy i jak te oceny mają się do wyników sprzedażowych?


Czy warto inwestować w domeny z „kreseczką”?

Czy warto inwestować w domeny z „kreseczką”?

Domeny z dywizem powszechnie uważane są za adresy gorszej jakości. Nie oznacza to jednak, że nie warto w nie inwestować. W niektórych sytuacjach ich posiadanie może się opłacić.


Czy domaining jest etyczny?

Czy domaining jest etyczny?

Wtórny rynek domen od dawna jest w dojrzałej fazie, jednak domaining wciąż cieszy się niepochlebnymi opiniami „w niektórych kręgach”. Czy inwestowanie w adresy www jest etyczne?


15 powodów, dla których warto zainwestować w .app

15 powodów, dla których warto zainwestować w .app

Rick Schwartz, który jeszcze dwa, trzy lata temu ciskał gromy na program nowych domen, zainwestował kilkaset tysięcy dolarów w adresy z końcówką .app. Inwestor podał również 15 powodów, dla których to rozszerzenie może okazać się rentowne dla domainerów.


„Rejestracja z palca to głupota”. Przygodę z domainingiem trzeba zaczynać na rynku wtórnym

„Rejestracja z palca to głupota”. Przygodę z domainingiem trzeba zaczynać na rynku wtórnym

Poszukiwanie nieodkrytych „skarbów” w rejestrach to głupota – tak uważa Andrew Rosener. Znany broker i inwestor twierdzi, że obecnie domaining można oprzeć wyłącznie na zakupach wartościowych nazw na rynku wtórnym.