Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


.xyz – wielki sukces czy wielki przekręt?

.xyz – wielki sukces czy wielki przekręt?

Uwolniona do rejestracji 2 czerwca domena .xyz w ciągu kilku dni znalazła się na szczycie rankingu nowych domen. Problem w tym, że dotarła tam w niezbyt przejrzysty sposób.


Prefiksy i sufiksy w nazwach domen

Prefiksy i sufiksy w nazwach domen

Zazwyczaj uważa się, że wykorzystanie przedrostka lub przyrostka w nazwie domenowej ujemnie wpływa na jej wartość. Przed rozstrzygnięciem, czy tak faktycznie jest, warto się zastanowić, czym w uzusie domenowym są prefiksy i sufiksy.


Kłamstwa klientów końcowych

Kłamstwa klientów końcowych

Klienci końcowi poszukujący dobrych nazw do swoich serwisów często nie „ryzykują” szczerości w rozmowach z kontrahentami. W wielu przypadkach uciekają się do drobnych kłamstewek z nadzieją, że uda im się wytargować cenną domenę.


Megaafera: Google okrada wydawców serwisów?

Megaafera: Google okrada wydawców serwisów?

Były pracownik Google oskarża koncern z Mountain View o okradanie uczestników programu AdSense. Wyczerpujące oświadczenie na ten temat pojawiło się w serwisie Pastebin.com – oczywiście anonimowo.


Szef Axel Springer: „Boimy się Google”

Szef Axel Springer: „Boimy się Google”

Dyrektor wykonawczy Axel Springer, jednego z największych koncernów medialnych w Europie, stwierdził w oficjalnej wypowiedzi, że jego firma boi się Google – i jest od niego uzależniona.


Ciekawy precedens w sporach domenowych

Ciekawy precedens w sporach domenowych

Calvin Klein przegrał postępowanie UDRP w sprawie domeny FuckCalvinKlein.com. Zwyciężyła racjonalna argumentacja abonenta i trzeźwa ocena arbitra. To pierwszy korzystny dla abonenta werdykt w podobnej sprawie.


Co z moim kodem Authinfo?

Co z moim kodem Authinfo?

Na forum domainerów DI.pl trwa burzliwa dyskusja na temat procedur stosowanych przez jednego z polskich rejestratorów domen. Chodzi o tryb wydawania kodów Authinfo abonentom adresów www. Niektóre firmy celowo przeciągają tę formalność, żeby zatrzymać klientów.


Jak wycenić wartość domeny?

Jak wycenić wartość domeny?

Jedną z trudności związanych ze sprzedażą domeny jest realistyczna wycena jej wartości. Zbyt wysoka cena odstraszy nabywcę, zbyt niska przyniesie stratę sprzedającemu. Jakimi kryteriami należy się kierować oceniając, ile warta jest domena?


Neustar kupił rejestr .co za 109 milionów dolarów

Neustar kupił rejestr .co za 109 milionów dolarów

Neustar, rejestr końcówki .us, zapłacił 109 milionów dolarów za firmę .CO Internet, z którą współpracował dotychczas w ramach przedsięwzięcia joint venture. Obecnie kolumbijska spółka jest w pełni zależna od amerykańskiego giganta.


15 prognoz domenowych – i co z nich wynikło

15 prognoz domenowych – i co z nich wynikło

Blog LoveLogo.com dokonał krótkiego podsumowania prognoz dotyczących rynku domen z poprzednich lat. Które z nich się sprawdziły, a które okazały się pudłem?