Najpopularniejsze domeny startupowe drugiego kwartału 2016 r.
Najpopularniejszą końcówką wykorzystywaną przez startupy w drugim kwartale br. pozostaje niezmiennie .com. Zmianą w stosunku do poprzedniego kwartału jest wzmocnienie się pozycji nTLD, które „przerosły” rozszerzenie .org.
Serwis DNGeek.com opublikował zestawienie najpopularniejszych końcówek startupowych drugiego kwartału 2016 r. W rankingu uwzględnione zostały rozszerzenia wybrane przez 1110 nowych firm, które w ciągu drugiego kwartału br. uzyskały finansowanie w łącznej kwocie 4,9 miliarda dolarów.
Na szczycie stawki sytuacja jest bez zmian – i trudno spodziewać się, by zmieniła się w kolejnych kwartałach. Niekwestionowanym liderem domen wybieranych przez startupy jest końcówka .com, która utrzymała procentowy wynik z poprzedniego kwartału. Na jej wybór zdecydowało się 73,7 proc. rozpoczynających działalność spółek, uwzględnionych w opracowaniu. W ujęciu bezwzględnym było ich o 18 więcej niż w pierwszych trzech miesiącach br.
Na drugim miejscu stawki plasują się rozszerzenia krajowe, na które zdecydowały się 152 startupy – dokładnie tyle samo, ile w poprzednim kwartale. Wynik domeny .co jest niższy tylko o 1, z kolei końcówka .io zyskała siedmiu startupowych abonentów. Wciąż słabo radzą sobie końcówki nTLD. W tej edycji rankingu przerosły one jednak rozszerzenie .org, na które zdecydowało się osiem startupów (w poprzednim kwartale – piętnaście).
Tagi: .co., .io, com, końcówki startupowe, startupy