Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Oto najpopularniejsze domeny startupowe pierwszego kwartału 2016 r.

Oto najpopularniejsze domeny startupowe pierwszego kwartału 2016 r.

Serwis DNGeek.com opublikował zestawienie końcówek TLD najczęściej wybieranych przez startupy w pierwszych trzech miesiącach br. W analizie uwzględniono 1085 nowo powstałych firm.

Doron Vermaat z serwisu DNGeek.com. Domainer przeanalizował 1085 młodych firm technologicznych, które uzyskały finansowanie w łącznej kwocie 5,1 miliarda dolarów w ciągu pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku. Badanie dotyczyło końcówek, w jakich rejestrują swoje brandy startupy. Warto przy tym zaznaczyć, że w wielu przypadkach końcówka stanowi integralną część brandu. Również z tego powodu, że młode firmy lubują się w domain hackach, czyli konstrukcjach wykorzystujących rozszerzenie jako element znaczący adresu (np. About.me, Delicio.us, obecnie przekierowujące na Delicious.com itd.).

Niekwestionowanym liderem rankingu jest oczywiście końcówka .com. Nazwę w tym rozszerzeniu zarejestrowało 800 (73,7 proc.) uwzględnionych w badaniu firm. To nieco mniejszy wskaźnik niż w  raporcie zeszłorocznym, jednak wówczas w raporcie znalazło się mniej firm.

startupy jpg

Na drugim miejscu stawki znajdują się domeny ccTLD. Z nazw w rozszerzeniach krajowych korzysta 152 startupów, które znalazły się w zestawieniu. Kolejne miejsca zajmują popularne końcówki GccTLD: .co (42) i .io (33). Na następnej pozycji znalazła się wciąż popularna domena .org (15). Na jedną z nowych domen zdecydowało się tylko 14 firm, co pokazuje, że segment nTLD nie zyskał jeszcze dostatecznego uznania w środowisku startupów – przynajmniej tych z górnej półki finansowej. Na liście obecne są także końcówki .net, .me i .tv.

Jak informuje Vermaat, w kategorii ccTLD prym wiedzie indyjska końcówka .in, chętnie wybierana przez młode przedsiębiorstwa z byłej „perły brytyjskiej korony”. Na tę domenę przypada 14 proc. uwzględnionych w badaniu brandów. Warto podkreślić, że rozszerzenie to, podobnie jak cały indyjski rynek, jest szczególnie obiecujące, ze względu na liczebność populacji tego azjatyckiego kraju i dynamikę rozwoju internetu we współczesnym świecie.

Tagi: , , , , ,

Tutaj możesz komentować