Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Internet Explorer odchodzi do lamusa

Internet Explorer odchodzi do lamusa

Jedna z najpopularniejszych przeglądarek internetowych na świecie niebawem zakończy swój żywot – by niebawem pojawić się w nowym wcieleniu.

IE, niegdyś najpopularniejsza przeglądarka internetowa na świecie, w ostatnich latach coraz szybciej tracił użytkowników na rzecz konkurencji: Firefoxa, Chrome’a, Opery. Microsoft nie zaimerza jednak wycofywać swojego produktu z rynku, a jedynie przeprowadzić rebranding. Niebawem Internet Explorer zaistnieje w sieci pod nową marką.

Firma z Redmond ma już doświadczenie w tego typu operacjach, ponieważ niedawno zmieniała brand swojego dysku internetowego ze SkyDrive na OneDrive – w rezultacie procesu przegranego z brytyjskim koncernem Sky. Czy rebranding faktycznie może pomóc IE? Wydaje się, że jest taka szansa. Jedna z flagowych marek Microsoftu w ostatnim czasie była bowiem coraz bardziej postrzegana jako produkt „trącący myszką” i kojarzona jako „odwieczny” element pakietu systemu Windows, a nie nowoczesna przeglądarka internetowa.

Oczywiście odświeżenie przeglądarki nie skończy się na zmianie jej nazwy. Gigant z Redmond planuje istotne zmiany w sposobie jej funkcjonowania, choć na razie nie zdradza szczegółów. Spekuluje się, że premiera nowego wcielenia IE może mieć miejsce wraz wprowadzeniem na rynek Windowsa 9, co prawdopodobnie byłoby najlepszym rozwiązaniem z marketingowego punktu widzenia.

Tagi: , , , , , , ,

Tutaj możesz komentować