Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Japoński koncern rezygnuje z topowego generyka

Japoński koncern rezygnuje z topowego generyka

Japońska spółka z branży ecommerce rezygnuje z kolejnej domeny generycznej na rzecz swojej własnej marki. Niebawem adres Play.com będzie przekierowywał na stronę Rakuten.com.

Koncern Rakuten przeprowadza dosyć nietypową operację rebrandingu. Podczas gdy firmy płacą miliony dolarów za topowe domeny generyczne, by móc je wykorzystywać w charakterze marki, japoński gigant decyduje się porzucić generyki na rzecz swojego własnego brandu. Rok temu Rakuten zrezygnował z brandu Buy.com, należącego wcześniej do firmy, którą zakupił w 2010 r. Domena obecnie przekierowuje pod adres Rakuten.com. Niebawem podobny los czeka markę Play.com, przejętą przez Japończyków w 2011 r. za niemal 40 milionów dolarów.

Te posunięcia są tym bardziej zastanawiające, że Rakuten działa na skalę międzynarodową. Wydawałoby się zatem, że popularne angielskie terminy w domenie .com zapewnią koncernowi znacznie większą rozpoznawalność na rynkach światowych niż egzotycznie brzmiąca nazwa. Szefowie spółki najwyraźniej sądzą inaczej. Szkopuł w tym, że ich decyzje narażają na szwank wizerunek firmy. Porzucenie brandu Buy.com na rzecz Rakuten.com zostało ocenione przez serwis Inc.com jako „najgłupszy rebranding na świecie”.

Tagi: ,

Tutaj możesz komentować