„Meta” już nie jest najpopularniejszym keywordem. Zastąpił go… „verse”
Rejestr Donuts opublikował comiesięczny raport na temat trendów w branży domen. Jak wynika z jednego z zestawień, miejsce najpopularniejszego keywordu zajął „verse”, zastępując „meta”.
Projekt metaverse podbił wyobraźnię i portfele domainerów. Od kilku tygodni keyword „meta” jest rozchwytywany zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym. Inwestorzy na potęgę rejestrują adresy z tym słowem kluczowym, a wiele z nich udało się spieniężyć w krótkim czasie. Gorączka rejestracyjna wciąż trwa, ale na prowadzenie wysunął się inny keyword: verse.
Zmieniło się zatem niewiele: wciąż obracamy się w kręgu metawersum czy – zgodnie z innym wariantem tłumaczenia angielskiego terminu metaverse – metawersu. Roszada na szczycie rankingu pojawiła się w zestawieniu opublikowanym niedawno przez Donuts.
Ten największy (pod względem liczby obsługiwanych końcówek) rejestr nTLD dysponuje odpowiednią próbką badawczą, która pozwala na identyfikowanie nowych trendów na rynku nazw. Jak wynika z tabeli „Most Registered SLD keywords” w rankingu najpopularniejszych słów kluczowych pojawił się nieobecny wcześniej termin „verse”, który od razu wskoczył na pierwsze miejsce, deklasując „meta”.

Można przypuszczać, że nowy keyword w przypadku większości nowych rejestracji odnosi się do pojęcia metaverse. Takie założenie nie byłoby jednak prawdą w odniesieniu do wszystkich rejestracji. „verse” stanowi bowiem część składową wielu popularnych wyrazów, takich jak „reverse”, „universe” czy „converse”.
Można to łatwo sprawdzić w bazie Namebio porównując wyniki sprzedażowe dla keywordów „meta” i „verse”. W pierwszym przypadku serwis wyświetla wyniki zazwyczaj powiązane z pojęciem „metaverse”, w drugim – pojawiają się domeny zupełnie innego typu, jak ReverseMortgages.com czy Converse.net.
Odnotowana przez Donuts zwyżka niewątpliwie ma związek z popularnością projektu Facebooka, jednak z rynkowego punktu widzenia cenniejszym keywordem pozostaje „meta”.
Tagi: Donuts, meta, metaverse, verse