Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


„China” najpopularniejszym keywordem marca

„China” najpopularniejszym keywordem marca

Verisign opublikował na swojej stronie listę najpopularniejszych słów kluczowych rejestrowanych w rozszerzeniach .com i .net w marcu 2015 r. To trzecia „odsłona” cyklu rozpoczętego przez ten rejestr w lutym br.

Kryterium, według którego rejestr zamieszcza słowa kluczowe na swoich listach, nie jest największa liczba rejestracji w danym miesiącu, ale największa dynamika. To rozwiązanie pozwala wyeliminować z rankingu terminy cieszące się „bezwzględną” popularnością, takie jak „online” czy „shop”. W marcu br. słowem kluczowym, które odnotowało największą dynamikę wzrostu rejestracji, było „China”. W sumie na liście .com znalazło się siedem wyrazów odnoszących się do Chin lub wywodzących się z języka chińskiego. Na liście .net są to trzy tego typu terminy: China, hang, i wang. Przedostatnie pojęcie funkcjonuje również w języku angielskim („wisieć”), jednak wydaje się, że w tym przypadku chodzi raczej o łacińską transkrypcję chińskiego pojęcia.

comnet jpg

Co ciekawe, w lutym na żadnej z list nie pojawiły się „chińskie” słowa kluczowe, a na czołówkę trafiły wyrazy „holo” (.com) i „apple” (.net). „Holo” było również „jedynką” w domenie .com w styczniu br. Trudno powiedzieć, skąd nagły wzrost popularności chińskich keywordów – zobaczymy, jakie wyniki przyniosą kolejne miesiące.


Tutaj możesz komentować