Yahoo uzyskał patent na skojarzone wyszukiwanie domen i trademarków
Spółka Verizon Media, której trzon stanowi Yahoo, otrzymała patent na system umożliwiający skojarzone wyszukiwanie domen i trademarków. Narzędzie ma pozwolić na jednoczesną rejestrację adresów internetowych i odpowiadających im znaków towarowych.
W patencie numer 10,956,516 przyznanym Verizon Media usługa została określona jako „Collectively performing domain searches and trademark searches”, czyli grupowe (lub skojarzone) przeprowadzanie wyszukiwania domen i zarejestrowanych znaków towarowych.
Z opisu wynika, że chodzi o system, który pozwala na jednoczesną weryfikację, czy domena i trademark są dostępne do rejestracji. Z jednej strony mógłby on umożliwić jednoczesną rejestrację adresów www i znaków towarowych – choć w tym drugim przypadku procedura jest bardziej skomplikowana niż w przypadku domen. Z drugiej dałby Verizon Media narzędzie do oferowania usługi rejestracji trademarku klientowi, który zarejestrował nazwę.
Rozwiązanie można również wykorzystać do ostrzegania osób próbujących zarejestrować daną domenę, że taka sama lub podobna nazwa została zastrzeżona jako znak towarowy.
Wniosek o przyznanie patentu został złożony w czerwcu 2018 r., gdy Verizon Media funkcjonował jeszcze pod nazwą Oath. Data przyznania patentu to 23 marca br.
Zgodnie z opisem na stronie Yahoo spółka Oath to gigant skupiający ponad 50 globalnych marek, w tym Yahoo, Huffington Post, TechCrunch. Jest, a raczej była ona częścią jeszcze większego molocha – Verizon. Oath powstał ze scalenia AOL i Yahoo po zakupieniu tej drugiej marki przez Verizon w 2017 r. Jednak w styczniu 2019 r. koncern przemianował Oath na Verizon Media, w ramach którego wciąż funkcjonuje marka Yahoo.
Tagi: Oath, rejestracja domen, rejestracja znaków towarowych, Verizon, Verizon Media, Yahoo