Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Domena Drive.pl sprzedana za ponad 40 tys. zł

Domena Drive.pl sprzedana za ponad 40 tys. zł

Domena Drive.pl zmieniła abonenta za 9 tys. euro, czyli równowartość ok. 41 tys. zł. Do sprzedaży doszło na platformie Sedo. Nowym abonentem jest polska firma z branży IT.

Adres Drive.pl znalazł się na liście sprzedażowej udostępnionej w ostatnim mailingu giełdy Sedo. Znajduje się na czwartej pozycji w kategorii ccTLD, czyli domen krajowych, z ceną 9000 euro (ok. 41 tys. zł). Nazwa zmieniła właściciela 6 kwietnia. Jak wynika z danych whois, jej nowym abonentem jest spółka akcyjna Lizard, specjalizująca się w „serwisowej opiece informatycznej”.

Lizard może jednak nie być ostatecznym dysponentem domeny. Na stronie pod adresem Drive.pl znajduje się komunikat zamieszczony w trzech językach, z którego wynika, że nazwa „została zarejestrowana w imieniu klienta”. Zważywszy na fakt, że dwa pierwsze komunikaty są w języku rosyjskim i ukraińskim, może chodzić o klienta zza wschodniej granicy

Sprzedaż Drive.pl za 9000 euro to druga najwyższa ujawniona transakcja tego roku po sprzedaży domeny Waterdrop.pl za 8 tys. euro – równowartość ok. 37,3 tys. zł. Warto podkreślić, że obie sprzedaże stanowią jedynie bardzo skromną próbkę wtórnego rynku domen w Polsce. Większość transakcji nie jest ujawniana i nie pojawia się na listach sprzedażowych. Kontrahenci zazwyczaj nie chcą informować o zawieranych „dealach”.

AKTUALIZACJA

Na domenie Drive.pl zostało ustawione przekierowanie na adres https://drive.pl/CoomingSoon2_www.jpg z grafiką informującą o planowanym projekcie. Z opisu wynika, że będzie dotyczył samochodów elektrycznych – brak jednak szczegółowych informacji na temat przedsięwzięcia. Dodatkowo w bazie whois pojawiła się modyfikacja datowana na 2021.04.19 15:36:41. Zmieniły się również serwery i rejestrator, choć abonentem domeny wciąż pozostaje spółka Lizard.

Tagi: , , ,

Tutaj możesz komentować