Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Budweiser kupił blockchainową domenę Beer.eth za 95 tys. USD

Budweiser kupił blockchainową domenę Beer.eth za 95 tys. USD

Spółka Budweiser USA kupiła adres Beer.eth za 30 ETH, co stanowi równowartość ok. 95 tys. dolarów. Firma zapłaciła również 8 ETH za grafikę rakiety, która zdobi obecnie jej konto twitterowe.

Informacja po raz pierwszy pojawiła się na koncie twitterowym serwisu dGen, poświęconego tematyce NFT i crypto. Następnie zamieścił ją branżowy serwis CoinDesk.com.

To jedna z najwyższych, o ile nie najwyższa cena zapłacona za nazwę z końcówką .eth. Domena działa wprawdzie na blockchainie, czyli poza systemem DNS, ale jest uwzględniona w rejestrach bazy Namebio. Figuruje w niej tylko jedna sprzedaż nazwy w rozszerzeniu .eth, przeprowadzona jeszcze w 2018 r. za pośrednictwem Sedo, jednak transakcja opiewa na nieporównywalnie niższą kwotę. Chodzi o Mystery.eth, za którą zapłacono 235 USD.

Za wyższą kwotę niż Beer.eth sprzedała się nazwa w innej „kryptodomenie” – .crypto. W marcu tego roku klient zapłacił 100 tys. dolarów za adres Win.crypto. Domena została zakupiona bezpośrednio od rejestru Unstoppable Domains.

Poza domeną koncern Budweiser, na giełdzie OpenSea.io, kupił również grafikę rakiety, którą obecnie wykorzystuje w swojej identyfikacji wizualnej. Za powiązany z nią token NFT zapłacił 8 ETH, co stanowi równowartość ok. 25 tys. dolarów.

Tagi: , , , , , , , , ,

Tutaj możesz komentować