Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Kanada ma dość dominacji .com. „Nie bądźcie zdrajcami” – apeluje rejestr .ca do internautów

Kanada ma dość dominacji .com. „Nie bądźcie zdrajcami” – apeluje rejestr .ca do internautów

„Don’t be a traitor” – taki tytuł nosi spot telewizyjny, którym CIRA promuje końcówkę .ca. Rejestr kanadyjskiej ccTLD namawia internautów, by rejestrowali nazwy w domenie krajowej, a nie w „amerykańskiej” .com.

Domenowa policja zastrasza Kanadyjczyków, którzy „zdradzają ojczyznę”, rejestrując adresy z końcówką .com – zamiast .ca. Tak z grubsza wygląda „fabuła” spotu telewizyjnego zrealizowanego na zamówienie CIRA, rejestru kanadyjskiej końcówki krajowej. Film kończy się planszą z adresem landing page’a kampanii: Choose.ca. Na stronie można zarejestrować nazwę w rozszerzeniu .ca.

Rejestr najwyraźniej ma dość dominacji końcówki .com, która w sąsiednich Stanach Zjednoczonych pełni funkcję końcówki krajowej. USA co prawda mają dedykowane rozszerzenie w postaci .us, ale nie cieszy się ono szczególną popularnością i prawdopodobnie lepiej sprawdza się w formie domain hacków niż adresów odwołujących się do tożsamości narodowej.

Kampania przygotowana przez CIRA ma być emitowana do 17 listopada. Pierwszy spot został wyświetlony 23 września. Zasięg reklamy ograniczony jest do Toronto.

Według danych DomainTools.com w domenie .ca utrzymywanych jest niespełna 2,7 miliona nazw.

Tagi: , ,

Tutaj możesz komentować