Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


.online dołączyła do nTLD z ponad milionem rejestracji

.online dołączyła do nTLD z ponad milionem rejestracji

Końcówka .online dołączyła do „elitarnego klubu” nowych domen z ponad milionem rejestracji. Rozszerzenie delegowane w 2015 r. znajduje się obecnie na piątym miejscu w rankingu nTLD.

Spółka Radix, rejestr domeny .online, opublikował komunikat prasowy informujący o przekroczeniu przez tę końcówkę miliona nazw. Od tego czasu domena znalazła się wprawdzie ponownie pod kreską, ale następnie znowu „urosła” ponad milion rejestracji. Warto pamiętać, że dynamika TLD nie jest jednokierunkowa: w rejestrze może dochodzić również do spadków. Zwykle są one jednak krótkoterminowe, przynajmniej w przypadku domen z realnym zapleczem klientów.

Domena .online trafiła do strefy root w marcu 2015, a do etapu ogólnej dostępności w sierpniu. Wówczas szacowano, że końcówka przekroczy milion rejestracji w ciągu trzech lat. Poślizg jest więc nieznaczny. Rozszerzenie od początku uznawane było za jedno z najbardziej atrakcyjnych w ramach programu nTLD. Starało się o nie łącznie sześć firm, w tym Donuts. Ostatecznie prawa do .online wygrał Radix w ramach prywatnej aukcji przeprowadzonej w listopadzie 2014 r. Jednak rejestr nie zrobił tego sam – zawarł sojusz z Namecheap i Tucows, z którymi obecnie dzieli prawa do domeny.

.online jest obecnie jedną z pięciu nowych domen, którym udało się przekroczyć próg miliona rejestracji. I trudno się dziwić: „online” jest jednym z najpopularniejszych terminów rejestrowanych w „starych” domenach generycznych, takich jak .com, .net, .info czy .org. W grudniu zeszłego roku zawierało go ok. 900 tys. nazw zarejestrowanych w tych rozszerzeniach, z czego ok. 600 tys. kończyło się tym wyrazem. W dodatku jego popularność wydaje się rosnąć. Tylko w ciągu ostatniego roku zarejestrowano ponad 130 tys. adresów w „starych” domenach, które kończyły się tym keywordem.

Spółka Radix jest częścią Directi Group, koncernu z siedzibą w Dubaju, założonego przez dwóch braci, Hindusów: Bhavina i Divyanka Turakhiów. Divyank swój pierwszy biznes uruchomił w wieku 14 lat, a przed osiemnastką był już milionerem. Spółkę Directi Group założył w wieku 16 lat. Wszystko zaczęło się od programowania, którego Divyank zaczął się uczyć w dziewiątym roku życia.

onlinewyniki

Tagi: , , , , , ,

Tutaj możesz komentować