Jakie są najpopularniejsze kanały sprzedaży domen?
Na domeny pojawia się coraz więcej bezpośrednich ofert – tak twierdzą domainerzy z rynku światowego. Zmniejsza się znaczenie marketingu „wychodzącego” w pozyskiwaniu klientów.
Nie jest to próbka badawcza, na podstawie, której można wyciągać daleko idące wnioski, jednak wyniki sondażu przeprowadzonego przez Elliota Silvera są dość jednoznaczne: głównym kanałem sprzedaży domen są bezpośrednie zapytania klientów. Na taką formę monetyzacji nazw wskazało ponad 41 proc. (46) spośród 112 respondentów. Na drugim miejscu znalazły się giełdy domen: prawie 26 proc. (29) głosujących uznaje je za ważny kanał sprzedażowy. Marketing „wychodzący”, czyli samodzielne starania o pozyskanie klienta, uzyskał dopiero trzeci wynik.
Sam Elliot w omówieniu wyników twierdzi, że rola outbound marketingu spada, przynajmniej w przypadku jego biznesu. Inwestor przyznaje, że od czasu do czasu próbuje aktywnej sprzedaży, ale najwięcej nazw udaje mu się spieniężyć dzięki bezpośrednim zapytaniom ze strony klientów. Te proporcje uległy zmianie w toku jego działalności. Kiedyś outbound marketing miał większe znaczenie, wyższa była też rola aukcji. Jednak w przypadku Silvera model biznesowy ewoluował w stronę sprzedaży w rezultacie ofert przychodzących.
Jednocześnie inwestor przyznaje, że obecnie zróżnicowanie jego kanałów sprzedażowych jest wyższe niż kiedykolwiek – mimo dominacji transakcji zawieranych w efekcie zapytań klientów. Wśród kanałów wyróżnionych w sondażu pojawiają się również broker i forum, które odgrywa większą rolę w przypadku sprzedaży D2D.
Tagi: inbound marketing, kanały sprzedaży, outbound marketing