Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Freedom.com sprzedana za 2 miliony dolarów

Freedom.com sprzedana za 2 miliony dolarów

Domena Freedom.com zmieniła właściciela za 2 miliony dolarów w jednej z najwyższych transakcji tego roku. Nabywcą jest spółka Freedom Mortgate Corporation.

Transakcja została nagłośniona przez Michaela Cygera z serwisu DomainSherpa.com, który przeprowadził wywiad z Alim Zandim, brokerem pośredniczącym w transakcji. Zandi to inwestor znany z wysokich sprzedaży zrealizowanych za pośrednictwem serwisu Flippa.com. Domainer udziela się również na forum NamePros.com pod pseudonimem Ali. Po pojawieniu się wiadomości na temat udanej transakcji Zandi zebrał serię gratulacji od kolegów z forum.

Nabywcą adresu jest spółka Freedom Mortgate Corporation (FMC) z siedzibą w New Jersey, działająca w branży nieruchomości. Domena Freedom.com nie jest jeszcze wykorzystywana – pod adresem wyświetla się informacja o stronie w budowie. Ostatnia modyfikacja na nazwie została dokonana 8 maja br.

Jak wynika z wywiadu Zandi sam zgłosił się do poprzedniego właściciela adresu, spółki Freedom Communications, gdy trafił na informację, że firma została przejęta. Domainer liczył na możliwość okazyjnego odkupienia adresu za sześciocyfrową sumę. Gdy okazało się, że nowy właściciel Freedom Communications nie jest zainteresowany kwotą poniżej miliona dolarów, Zandi postanowił zmienić strategię i zaproponował swoje pośrednictwo. Abonent poprosił domainera o wycenę kilku innych adresów. Po otrzymaniu estymacji od Zandiego stwierdził, że ma do czynienia z profesjonalnym pośrednikiem i zgodził się na podjęcie współpracy.

Zandi zgłosił się m.in. do FMC, jako jednej z największych firm wykorzystujących w swoim brandzie termin „freedom”. Broker miał plan uzyskania 3 milionów dolarów, co – według jego informacji – stanowi 10 proc. wartości budżetu marketingowego tej spółki. Ostatecznie kontrahenci zgodzili się na 2 miliony dolarów. Na dziesięć ofert, które Zandi rozesłał, jedynie trzy spotkały się z reakcją. Jeden z zainteresowanych uznał, że 3 miliony dolarów za Freedom.com to zwykłe „szaleństwo” – co pokazuje, że nie tylko rynek polski zmaga się z problemem niedocenienia wartości domen przez niektórych klientów końcowych.

Tagi: , , , , , ,

Tutaj możesz komentować