Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


BBC dostrzegła istnienie domainingu. I poświęciła mu 4-minutowy spot

BBC dostrzegła istnienie domainingu. I poświęciła mu 4-minutowy spot

BBC, największa stacja radiowo-telewizyjna na świecie, zauważyła w końcu rynek wtórny domen. Brytyjski nadawca poświęcił domainingowi czterominutową audycję, przedstawiając go jako bez mała odkrycie biznesowe.

Brytyjska Korporacja Nadawcza pochyliła się nad zjawiskiem sprzedaży domen. Biznes adresowy został przedstawiony w krótkim, kilkuminutowym spocie wyemitowanym podczas programu „The One Show” – popularnej audycji, gromadzącej przed odbiornikami średnio ok. 3,5 miliona widzów przez pięć dni w tygodniu.

Jak pisze, nieco ironizując, Kevin Murphy na łamach DomainIncite.com, show znane jest z „lizusowskich” wywiadów z celebrytami przerywanych krótkimi audycjami z kategorii „human stories”. To jedyny wspólny mianownik miniprogramów o imponującym rozrzucie tematycznym, obejmującym np. ludzi kolekcjonujących makatki i ludzi umierających na AIDS. Pośród tego grona znalazło się również miejsce dla handlarzy adresami www.

Jak łatwo – i prawidłowo – można się domyślić, program nie oferuje zbyt głębokiego wglądu w arkana domainingu. Jest adresowany do zupełnych laików, którzy mogą z niego wyciągnąć wniosek, że w branży domen leży góra pieniędzy i warto spróbować się do niej dobrać. Doświadczeni „gracze” pewnie zgodzą się w kwestii góry pieniędzy, ale wiedzą też coś, czego nie wie „młody narybek” – skuteczny domaining wymaga posiadania odpowiedniego know-how i nie przynosi profitów tym, którzy zaczynają się nim parać bez odpowiedniego przygotowania.

W programie, oprócz prezenterki, zabierają również głos profesjonaliści z branży, m.in. Aaron Meystedt, właściciel domeny Symbolics.com i manager aukcji domen w Heritage Auctions, oraz Mohammed Khan, broker Uniregistry.

Podobno cała audycja została wyprodukowana właśnie za sprawą tej ostatniej firmy. Jak zdradza jej szef, Frank Schilling, Uniregistry sprzedało domenę jednej z osób związanych z produkcją The One Show – i to zainspirowało twórców programu do pochylenia się nad branżą adresową. A oto program „w całej okazałości”.

Tagi: , , , ,

Tutaj możesz komentować