Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Polska na piątym miejscu pod względem liczby utrzymywanych domen .eu

Polska na piątym miejscu pod względem liczby utrzymywanych domen .eu

Polska znajduje się na piątym miejscu pod względem liczby utrzymywanych nazw w rozszerzeniu .eu. Na koniec czerwca br. liczba „eurodomen” zarejestrowanych nad Wisłą wyniosła niemal 300 tys. – wynika z danych rejestru EURid.

Polska jest jednym z pięciu krajów, w którym domeny .eu cieszą się największą popularnością. Numerem jeden są oczywiście Niemcy, gdzie zarejestrowano już ponad 1,1 miliona eurodomen. Na Kolejnych miejscach znajdują się Holandia, Francja i Wielka Brytania. Co znamienne, Polska pod względem liczby adresów .eu odstaje od tych krajów w mniejszym stopniu niż druga na liście Francja od lidera rankingu. Do wyniku Wielkiej Brytanii brakuje nam niespełna 15 tys. nazw.

Kraj Q1 czerwiec 2015
Niemcy 1 116 017 1 092 126
Holandia 500 835 496 394
Francja 344 988 338 279
Wielka Brytania 318 852 314 108
Polska 280 147 299 649

Szansa, że niebawem dogonimy Brytyjczyków jest całkiem spora. Według danych EURid za pierwszy kwartał 2015 r., liczba zarejestrowanych przez Polaków domen .eu wzrosła o 5,3 proc. w stosunku do poprzedniego kwartału i aż o 17 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Jeśli to tempo wzrostu się utrzyma, niewykluczone że Polska „wskoczy” na czwarte miejsce rankingu, wyprzedzając Wielką Brytanię.

– Polacy dostrzegli liczne zalety adresów internetowych z końcówką .eu i coraz chętniej rejestrują nazwy w tym rozszerzeniu. Swoje strony internetowe w domenie europejskiej mają biura podróży, producenci zabawek, sieci restauracji, sklepy internetowe o zróżnicowanym asortymencie, producenci żywności, producenci odzieży, dostawcy elektroniki, sprzętu AGD – i wielu innych. Główną zaletą strony firmowej w domenie .eu jest podkreślenie europejskiego charakteru prowadzonej działalności. Jeśli więc firma sprzedaje swoje produkty za granicę to chce to podkreślić za pomocą odpowiedniego rozszerzenia. Często bywa też tak, że przedsiębiorstwo zajmuje się oferowaniem produktów typowych dla danego regionu, ale zależy mu na podkreśleniu swojej europejskiej tożsamości, jak w przypadku choćby e-sklepu oferującego belgijskie piwa – wyjaśnia Aleksandra Strzelecka-Jaroszek menedżer produktu w firmie nazwa.pl.

Sukcesowi polskiego rynku końcówki .eu towarzyszy również sukces polskiego rejestratora. Według danych EURid z dnia 1 lipca br. firma nazwa.pl uplasowała się na piątej pozycji wśród największych rejestratorów domen .eu na świecie. Krakowska spółka jest jedyną firmą z Europy Środkowo-Wschodniej, która osiągnęła tak wysoką i zarazem stabilną pozycję w dotychczasowych rankingach EURid.

EURid, nazwa - top100 - 2015.07.15

Według statystyk operatora „eurodomeny”, w pierwszym kwartale 2015 r. zarejestrowano ponad 200 tys. nowych domen europejskich. W Polsce liczba utrzymywanych domen .eu wzrosła o 5,3 proc. względem poprzedniego kwartału i aż o 17 proc. względem analogicznego okresu w 2014 r., co spowodowało, że nasz kraj, obok Chorwacji i Włoch, znalazł się w pierwszej trójce państw, które odnotowały największy wzrost w obszarze domen .eu. Domena .eu jest obecnie trzecią najchętniej zamawianą końcówką w Polsce, zaraz po rozszerzeniach .pl i .com.pl.

Tagi: , ,

Komentarz ( 1 )

Czym możesz się podzielić?

  1. zlotowinfo 2 sierpnia 2015 Odpowiedz

    jak home i inne złej sławy firmy rejestrują je za free to nic dziwnego że górujemy

Tutaj możesz komentować