Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Ponad 10-procentowy wzrost na rynku reklamy internetowej

Ponad 10-procentowy wzrost na rynku reklamy internetowej

1,75 miliarda zł wydały firmy na promocję w internecie w ciągu trzech pierwszych kwartałów zeszłego roku. To o 10,3 proc. więcej niż rok wcześniej – tak wynika z podsumowania przygotowanego przez IAb Polska i PwC.

Wzrosty zanotowały wszystkie formaty reklamowe z największym w przypadku reklamy graficznej, której udział w rynku zwiększył się o 1,7 proc. – do 43 proc. Pod względem nakładów display zyskał o 15 proc. rok do roku. Ten wynik to głównie efekt rozwoju wideo online, które urosło o 31 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Jednak reklamę internetową napędzają również media społecznościowe. Tu wzrosty wynoszą 62 proc. – w 2013 r. „społecznościówka” warta była 91 milionów zł. To więcej niż wyceniana na 17,5 miliona reklama mobilna, która z kolei cieszy się zawrotną dynamiką na poziomie 95 proc. Rosną także dochody w segmencie SEM. Reklama w wyszukiwarkach obecnie „zgarnia” 36 proc. udziałów w rynku i rozwija się w tempie 12 proc. rok do roku.

Marketing internetowy napędzają przede wszystkim branże motoryzacyjna i finansowa. Niedaleko w tyle pozostają handel, nieruchomości i telekomunikacja. Więcej na promocję w sieci płacą także branże odzieżowa, spożywcza oraz napojów i alkoholi z wynikami, odpowiednio, 55, 45 i 40 proc. wzrostu rok do roku

Tagi: ,

Komentarze ( 2 )

Czym możesz się podzielić?