Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Facebook wprowadził nowe przyciski reakcji

Facebook wprowadził nowe przyciski reakcji

Wielu facebookowiczów czekała dziś niespodzianka po zalogowaniu się do swojego konta. Najpopularniejszy serwis społecznościowy na świecie wprowadził od dawna zapowiadane nowe reakcje.

Funkcje dotychczas były testowane w Hiszpanii i Irlandii. Od dziś dostępne są również w Polsce. Nowe przyciski mają wyrażać miłość, śmiech, smutek, gniew, podziw i dumę. Animowane ikony wyświetlają się po najechaniu kursorem myszy na opcję „lubię to”. Nie wiadomo, czy to rozwiązanie docelowe, czy jedynie wersja tymczasowa nowych form wyrażania emocji na Facebooku. Wydaje się ona nie do końca spójna – zarówno pozytywne jak i negatywne reakcje zostały bowiem niejako przyporządkowane do jednoznacznie afirmatywnego like’a. Nowe rozwiązanie może wprowadzić sporo zamieszania i pewien chaos w sposobie użytkowania Facebooka.

Nowereakcje

Pojawia się pytanie, na ile jest ono skorelowane z niedawno ujawnioną aktualizacją algorytmu wyświetlania wpisów w newsfeedzie. Przewiduje ono, że o materiałach pojawiających się na wallu mają decydować również opinie userów. Chodzi co prawda o preferencje wyrażone w ankiecie zorganizowanej za pośrednictwem platformy Feed Quality Panel, ale prawdopodobnie Facebook weźmie również pod uwagę ocenę poszczególnych postów za pomocą nowych reakcji. Gdyby tak było, niewykluczone że administratorzy fan page’y musieliby zabiegać o uzyskiwanie jak najlepszego „feedbacku” od userów, a nie tylko liczby „szerów” czy „lajków”. Na razie to jednak tylko spekulacje. Jaki wpływ nowe reakcje i algorytm będą miały na funkcjonowanie fan page’y okaże się zapewne dopiero za kilka tygodni lub miesięcy.

Tagi: ,

Tutaj możesz komentować