Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Japońskie koncerny przeprowadzają się na nowe domeny

Japońskie koncerny przeprowadzają się na nowe domeny

Japońskie koncerny zamierzają wykorzystać nowe domeny w swoich adresach firmowych – donosi serwis AsiaOne. Firmy takie jak Hitachi, Toyota czy Sony mogą niebawem przenieść swoje serwisy pod nazwy we własnych TLD.

Migrację do nowych domen ma w planach około pięćdziesięciu korporacji z Kraju Kwitnącej Wiśni. Wśród nich są takie marki, jak Toyota Motor, Nissan Motor, Sony czy NTT, obecnie używające końcówek krajowych i domeny .com. Przedstawiciele koncernów są zdania, że adresy z rozszerzeniami w rodzaju .hitachi czy .sony będą bardziej wygodne i łatwiejsze do zapamiętania dla użytkowników. To ciekawy argument, zważywszy na fakt, że przeciwnicy nowych domen z reguły wyrażają opinię przeciwną, twierdząc, że nTLD są zbyt długie i zmieniają utrwalony porządek „czytania” adresów www.

Przy okazji warto zwrócić uwagę na ciekawą prawidłowość: nowe domeny z większym entuzjazmem adaptowane są przez internautów i marki z Dalekiego Wschodu niż przez mieszkańców Europy czy w USA. Badanie Sedo pokazało, że Chińczycy wiedzą na temat nTLD znacznie więcej i postrzegają je jako znacznie bardziej atrakcyjne niż mieszkańcy Stanów Zjednoczonych czy Wielkiej Brytanii. Plany japońskich marek to kolejny bodziec do rozwoju rynku nTLD, który zapewne rozkwitnie również w naszej części świata – choć zapewne ze sporym opóźnieniem w stosunku do Azji.

Tagi: , , , , ,

Tutaj możesz komentować