Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Admini atakują Google za kolizyjną końcówkę

Admini atakują Google za kolizyjną końcówkę

Google znalazł się pod ostrzałem administratorów sieci w związku nowo wprowadzoną końcówką. Okazuje się, że domena .prod jest przyczyną licznych kolizji nazw.

W związku z funkcjonującą od niedawna w sieci domeną .prod pojawiły się pierwsze potwierdzone kolizje nazw od początku wdrażania programu nTLD. Chodzi o sytuacje, w których adresy używane w sieciach lokalnych „mylone” są przez system z adresami dostępnymi w przestrzeni publicznej. Wskutek wdrożenia końcówki .prod adresy wykorzystujące tę etykietę w sieciach lokalnych przestały prowadzić do zasobów LAN, a zaczęły przekierowywać pod numer IP 127.0.53.53, który sygnalizuje kolizję nazw.

Google traktuje domenę .prod jako skrót od „product” – podobnie, jak czyni to wiele firm wykorzystujących tę nazwę w swoich zasobach sieciowych. Jednocześnie sieci lokalne często skonfigurowane są w taki sposób, by nie trzeba było wpisywać pełnych adresów internetowych, a jedynie etykiety wskazujące na konkretne hosty, np. abc.prod, zamiast abc.prod.domena.pl. W sytuacji funkcjonowania nowej TLD takie skrótowce prowadzą do kolizji.

Reakcje adminów na nową końcówkę Google są dość wybuchowe i często nieparlamentarne, o czym świadczy choćby wątek z forum Reddit.com pod znamiennym tytułem „Fuck Google”.

Redit jpg

Tagi: , ,

Tutaj możesz komentować