Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Google „wycina” pasek adresu

Google „wycina” pasek adresu

Deweloperzy Google chyba nie są fanami domainingu. A przynajmniej domen internetowych. W swoim najnowszym pomyśle na „udoskonalenie” przeglądarki Chrome postanowili zlikwidować pasek adresu.

Jeden z najważniejszych elementów interface’u wszystkich przeglądarek internetowych został zastąpiony małym „prostokącikiem” z informacją o domenie. Próżno szukać na nim pełnego URL – nie zmieści się. Co zatem pojawi się w miejsce paska adresu? Zgadnijcie – przypominamy, za „innowacją” stoi Google.

Chrome adres

Oczywiście, pasek wyszukiwania. Można wpisać w niego standardowe zapytanie do wyszukiwarki lub adres internetowy. Ale URL-u z tego miejsca już nie skopiujemy – a to spora niedogodność. Na razie pomysł jest w wersji beta, jednak jest spora szansa, że wypłynie na szerokie wody.

Google wyraźnie chce obniżyć rangę domeny w świadomości internautów w stosunku do „kwerendy” w wyszukiwarce. Warto też mieć na względzie fakt, że awangarda z Mountain View odważnie eksperymentuje z rozszerzoną rzeczywistością. Przykładem – Google Glass. Być może więc w nie tak odległej przyszłości rola domen zostanie zredukowana do brandów, a adresy staną się nieistotne, bo nawigacja będzie się odbywać za pomocą komend głosowych?

Tagi: ,

Komentarze ( 2 )

Czym możesz się podzielić?