Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.

8 domen premium kupionych w ostatnim roku przez firmy z branży crypto

8 domen premium kupionych w ostatnim roku przez firmy z branży crypto

W ostatnich latach branżę domen napędzał rynek chiński, dziś swój udział w jej „rozkręcaniu” ma również branża kryptowalutowa. Okazuje się, że startupy rozwijające technologię blockchain chętnie kupują domeny premium.


Czy domeny produktowe tracą na wartości?

Czy domeny produktowe tracą na wartości?

Domeny produktowe przegrywają z brandowymi – twierdzi Morgan Linton. Jego zdaniem najbardziej wartościowe nazwy na rynku to jedno- lub dwuwyrazowe frazy o ogólnym znaczeniu nadające się na markę dla biznesu.


PO i Nowoczesna używają hasła wyborczego zajętego przez PiS w domenie .pl

PO i Nowoczesna używają hasła wyborczego zajętego przez PiS w domenie .pl

Coś jest w stwierdzeniu, że największym sprzymierzeńcem PiS jest opozycja. Dwa największe ugrupowania spoza obozu rządzącego wybierają się na wybory samorządowe pod hasłem, które partia Kaczyńskiego… już dawno zarejestrowała w domenie .pl.


Przybywa homograficznych ataków na brandy

Przybywa homograficznych ataków na brandy

Wzrosła liczba ataków hakerskich z wykorzystaniem domen homograficznych – wynika z analizy przygotowanej przez firmę Farsight Security https://www.farsightsecurity.com/2018/01/17/mschiffm-touched_by_an_idn/ . Na jedną znaną markę przypada średnio około tysiąca „trefnych” adresów.


Domena .pl doczekała się swojego logo

Domena .pl doczekała się swojego logo

Końcówka .pl ma „nowe” logo. Po raz pierwszy zostało ono zaprezentowane publicznie podczas Dnia Otwartego rejestru .pl, zorganizowanego przez Dział Domen NASK 28 września br.


Raport INTA: większość firm rejestruje nowe domeny w celu ochrony własnej marki

Raport INTA: większość firm rejestruje nowe domeny w celu ochrony własnej marki

Organizacja zrzeszająca marki z 190 krajów świata opublikowała raport na temat upowszechnienia nowych domen wśród firm. Większość uczestników badania przyznaje, że rejestruje nTLD w celu ochrony własnego brandu.


Warta 5 miliardów USD spółka porzuca .com na rzecz domeny brandowej

Warta 5 miliardów USD spółka porzuca .com na rzecz domeny brandowej

Należąca do francuskich kolei państwowych spółka zajmująca się sprzedażą biletów online porzuca adres w domenie .com na rzecz nazwy w rozszerzeniu brandowym. Niebawem w internecie będzie „widoczna” jako Oui.sncf. To kolejny – choć jak na


Radio Merkury zmieniło nazwę, ignorując brak dostępnej domeny

Radio Merkury zmieniło nazwę, ignorując brak dostępnej domeny

Poznańskie Radio Merkury zmieniło nazwę na Radio Poznań. Rozgłośnia zignorowała przy tym brak dostępnej domeny RadioPoznan.pl, która znajduje się w posiadaniu spółki Agora.


Jak cię widzą, tak cię piszą – o podstawach promocji nazw „na zewnątrz”

Jak cię widzą, tak cię piszą – o podstawach promocji nazw „na zewnątrz”

Promocja biznesu "na zewnątrz" – to jest poza Internetem – sprowadza się często do promocji samej domeny. Nierzadko nazwie towarzyszy zgrabne hasło reklamowe, a w mediach drukowanych – co oczywiste – odpowiednie otoczenie graficzne. Niniejszy artykuł ma na celu ukazanie podstawowych kwestii dotyczących zarządzania domeną w zewnętrznej przestrzeni promocyjnej. Zapraszam do lektury!


Apple przejął kolejną domenę nawiązującą do jego brandu. Domniemana cena: 1,5 miliona dolarów

Apple przejął kolejną domenę nawiązującą do jego brandu. Domniemana cena: 1,5 miliona dolarów

Gigant z Cupertino znany jest ze swej agresywnej polityki dotyczącej ochrony brandu. Niedawno koncern przejął jedną z ostatnich domen nawiązujących do jego znaków towarowych: iCloud.net.