Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.

Domena DXL.com sprzedana za 1,15 miliona dolarów

Domena DXL.com sprzedana za 1,15 miliona dolarów

Dobre wieści na nowy rok. Do listy siedmiocyfrowych transakcji dołączyła kolejna domena. Trzyliterówka DXL.com zmieniła abonenta za 1,15 miliona dolarów.


Kolejny milion był blisko. Cover.com sprzedana za 825 tys. USD

Kolejny milion był blisko. Cover.com sprzedana za 825 tys. USD

„Nie powinieneś nigdy wydawać 825 tys. na domenę” – przekonuje Karn Saroya, twórca marki Cover. I wyjaśnia, dlaczego jest zadowolony, że to zrobił.


8 domen premium kupionych w ostatnim roku przez firmy z branży crypto

8 domen premium kupionych w ostatnim roku przez firmy z branży crypto

W ostatnich latach branżę domen napędzał rynek chiński, dziś swój udział w jej „rozkręcaniu” ma również branża kryptowalutowa. Okazuje się, że startupy rozwijające technologię blockchain chętnie kupują domeny premium.


Czy domeny produktowe tracą na wartości?

Czy domeny produktowe tracą na wartości?

Domeny produktowe przegrywają z brandowymi – twierdzi Morgan Linton. Jego zdaniem najbardziej wartościowe nazwy na rynku to jedno- lub dwuwyrazowe frazy o ogólnym znaczeniu nadające się na markę dla biznesu.


PO i Nowoczesna używają hasła wyborczego zajętego przez PiS w domenie .pl

PO i Nowoczesna używają hasła wyborczego zajętego przez PiS w domenie .pl

Coś jest w stwierdzeniu, że największym sprzymierzeńcem PiS jest opozycja. Dwa największe ugrupowania spoza obozu rządzącego wybierają się na wybory samorządowe pod hasłem, które partia Kaczyńskiego… już dawno zarejestrowała w domenie .pl.


Przybywa homograficznych ataków na brandy

Przybywa homograficznych ataków na brandy

Wzrosła liczba ataków hakerskich z wykorzystaniem domen homograficznych – wynika z analizy przygotowanej przez firmę Farsight Security https://www.farsightsecurity.com/2018/01/17/mschiffm-touched_by_an_idn/ . Na jedną znaną markę przypada średnio około tysiąca „trefnych” adresów.


Domena .pl doczekała się swojego logo

Domena .pl doczekała się swojego logo

Końcówka .pl ma „nowe” logo. Po raz pierwszy zostało ono zaprezentowane publicznie podczas Dnia Otwartego rejestru .pl, zorganizowanego przez Dział Domen NASK 28 września br.


Raport INTA: większość firm rejestruje nowe domeny w celu ochrony własnej marki

Raport INTA: większość firm rejestruje nowe domeny w celu ochrony własnej marki

Organizacja zrzeszająca marki z 190 krajów świata opublikowała raport na temat upowszechnienia nowych domen wśród firm. Większość uczestników badania przyznaje, że rejestruje nTLD w celu ochrony własnego brandu.


Warta 5 miliardów USD spółka porzuca .com na rzecz domeny brandowej

Warta 5 miliardów USD spółka porzuca .com na rzecz domeny brandowej

Należąca do francuskich kolei państwowych spółka zajmująca się sprzedażą biletów online porzuca adres w domenie .com na rzecz nazwy w rozszerzeniu brandowym. Niebawem w internecie będzie „widoczna” jako Oui.sncf. To kolejny – choć jak na


Radio Merkury zmieniło nazwę, ignorując brak dostępnej domeny

Radio Merkury zmieniło nazwę, ignorując brak dostępnej domeny

Poznańskie Radio Merkury zmieniło nazwę na Radio Poznań. Rozgłośnia zignorowała przy tym brak dostępnej domeny RadioPoznan.pl, która znajduje się w posiadaniu spółki Agora.