Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.

Przybywa homograficznych ataków na brandy

Przybywa homograficznych ataków na brandy

Wzrosła liczba ataków hakerskich z wykorzystaniem domen homograficznych – wynika z analizy przygotowanej przez firmę Farsight Security https://www.farsightsecurity.com/2018/01/17/mschiffm-touched_by_an_idn/ . Na jedną znaną markę przypada średnio około tysiąca „trefnych” adresów.


Domena .pl doczekała się swojego logo

Domena .pl doczekała się swojego logo

Końcówka .pl ma „nowe” logo. Po raz pierwszy zostało ono zaprezentowane publicznie podczas Dnia Otwartego rejestru .pl, zorganizowanego przez Dział Domen NASK 28 września br.


Raport INTA: większość firm rejestruje nowe domeny w celu ochrony własnej marki

Raport INTA: większość firm rejestruje nowe domeny w celu ochrony własnej marki

Organizacja zrzeszająca marki z 190 krajów świata opublikowała raport na temat upowszechnienia nowych domen wśród firm. Większość uczestników badania przyznaje, że rejestruje nTLD w celu ochrony własnego brandu.


Warta 5 miliardów USD spółka porzuca .com na rzecz domeny brandowej

Warta 5 miliardów USD spółka porzuca .com na rzecz domeny brandowej

Należąca do francuskich kolei państwowych spółka zajmująca się sprzedażą biletów online porzuca adres w domenie .com na rzecz nazwy w rozszerzeniu brandowym. Niebawem w internecie będzie „widoczna” jako Oui.sncf. To kolejny – choć jak na


Radio Merkury zmieniło nazwę, ignorując brak dostępnej domeny

Radio Merkury zmieniło nazwę, ignorując brak dostępnej domeny

Poznańskie Radio Merkury zmieniło nazwę na Radio Poznań. Rozgłośnia zignorowała przy tym brak dostępnej domeny RadioPoznan.pl, która znajduje się w posiadaniu spółki Agora.


Jak cię widzą, tak cię piszą – o podstawach promocji nazw „na zewnątrz”

Jak cię widzą, tak cię piszą – o podstawach promocji nazw „na zewnątrz”

Promocja biznesu "na zewnątrz" – to jest poza Internetem – sprowadza się często do promocji samej domeny. Nierzadko nazwie towarzyszy zgrabne hasło reklamowe, a w mediach drukowanych – co oczywiste – odpowiednie otoczenie graficzne. Niniejszy artykuł ma na celu ukazanie podstawowych kwestii dotyczących zarządzania domeną w zewnętrznej przestrzeni promocyjnej. Zapraszam do lektury!


Apple przejął kolejną domenę nawiązującą do jego brandu. Domniemana cena: 1,5 miliona dolarów

Apple przejął kolejną domenę nawiązującą do jego brandu. Domniemana cena: 1,5 miliona dolarów

Gigant z Cupertino znany jest ze swej agresywnej polityki dotyczącej ochrony brandu. Niedawno koncern przejął jedną z ostatnich domen nawiązujących do jego znaków towarowych: iCloud.net.


Wartość domen premium wzrośnie w 2017 r. „Podbiją” ją budżety na reklamę cyfrową

Wartość domen premium wzrośnie w 2017 r. „Podbiją” ją budżety na reklamę cyfrową

Coraz większą część budżetów reklamowych firm pochłania promocja w internecie. Ten trend wpływa korzystnie na wartość domen premium i ich znaczenie w marketingu.


Sony tworzy nowe serwisy w domenie .sony

Sony tworzy nowe serwisy w domenie .sony

Koncern Sony stworzył trzy nowe serwisy pod adresami w swojej własnej brandowej końcówce. To kolejny krok na drodze do popularyzacji nowych rozszerzeń domenowych i ich wykorzystania w brandingu.


Domeny exact match w brandingu. Dlaczego warto o nie zadbać?

Domeny exact match w brandingu. Dlaczego warto o nie zadbać?

Budowanie wizerunku firmy w internecie to długotrwały i żmudny proces. Niestety, świetne rezultaty łatwo zaprzepaścić prostym błędem. Na przykład przez niezabezpieczenie odpowiedniego zestawu domen odwołujących się do marki.