Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.

Katechizm domainera według Ricka Schwartza

Katechizm domainera według Ricka Schwartza

Rick Schwartz dobrze czuje się w roli branżowego autorytetu. Inwestor opublikował na swoim blogu wpis z listą zasad, którymi powinien się kierować „prawdziwy” domainer. I już zapowiada kolejną publikację: o tym jak rozpoznać „fałszywego” domainera.

Można odnieść wrażenie, że Rick Schwartz odreagowuje niedawną „emeryturę” – okres obniżonej aktywności publicystycznej, związany z jego deklarowanym zakończeniem kariery zawodowej. Schwartz wytrzymał mniej więcej dwa lata, po czym „odżył” na Twitterze, gdzie publikował posty z częstotliwością od kilku do kilkunastu dziennie. Po skasowaniu konta w serwisie społecznościowym powrócił do prowadzenia bloga pod adresem RicksBlog.com.

Niedawno zamieścił na nim wpis, w którym odpowiada na pytanie „Czym cechuje się PRAWDZIWY domainer?”. Lista odpowiedzi składa się na coś w rodzaju katechizmu inwestora domenowego. Zestawienie jest ciekawe i w wielu kwestiach niepozbawione słuszności – choć na opinie Schwartza lepiej patrzeć z odpowiednim dystansem. Można bowiem odnieść wrażenie, że inwestor zbyt często daje się ponieść swojemu temperamentowi.

A oto wybrane fragmenty z długiej listy odpowiedzi na postawione pytanie:

1. PRAWDZIWY domainer WIE, że każda domena, w którą inwestuje, zostaje zamrożona na BARDZO długi czas.

2. PRAWDZIWY domainer nie goni za dniem wczorajszym, ale patrzy w przyszłość.

3. PRAWDZIWY domainer nie przypina ceny do domeny pięć minut po jej zakupie.

4. PRAWDZIWY domainer analizuje swoją nową domenę.

5. PRAWDZIWY domainer nie myśli o domenie w kategoriach sprzedaży, myśli o jej WARTOŚCI.

6. PRAWDZIWY domainer nie używa automatycznych wyceniarek przy zakupie, sprzedaży lub wycenie domen.

7. PRAWDZIWY domainer inwestuje w ZŁOTO, nie miedź ani cynk.

8. PRAWDZIWY domainer wie, że .net jest sierotą.

9. PRAWDZIWY domainer wie, że .org ma większe znaczenie dla budowania tożsamości i większą wartość niż .net

10. PRAWDZIWY domainer wie, że zanim klient końcowy dotrze do .crap, wcześniej rozważy .net, .info, .org, .tv, .biz lub ccTLD. Czy trzeba wspominać, że również .com?

11. PRAWDZIWY domainer posiada wartościowe domeny, które są łatwo rozpoznawalne.

12. PRAWDZIWY domainer wie, że domaining to życiowa podróż, nie sprint.

13. PRAWDZIWY domainer potrafi jednym tchem wymienić swoje trzy najlepsze domeny.

14. PRAWDZIWY domainer wstaje wcześnie, pracuje do późna i NIGDY nie bierze wolnego.

15. PRAWDZIWY domainer nie zamieszcza swoich ofert w każdym kanale sprzedażowym.

16. PRAWDZIWY domainer żyje z domen lub ma możliwość uzyskania z domen dużych sum.

17. PRAWDZIWY domainer nie kupuje domen NNNNNNNN.com.

18. PRAWDZIWY domainer nie kupuje domen LLLLLLLL.com, tylko frazy.

19. PRAWDZIWY domainer potrafi spojrzeć na listę stu domen i wybrać kilka najlepszych w mniej niż 15 sekund.

20. PRAWDZIWY domainer potrafi znaleźć przyzwoitą domenę z dowolnej branży za 8 dolarów w ciągu kilku minut.

21. PRAWDZIWY domainer jest gotowy, by stracić pieniądze.

22. PRAWDZIWY domainer jest gotowy, by zarobić pieniądze.

23. PRAWDZIWY domainer uczy się każdego dnia.

24. PRAWDZIWY domainer wie, że jest sam na swojej drodze.

25. PRAWDZIWY domainer, budząc się codziennie, dziękuje Bogu, że znalazł się w tak wspaniałej branży.

Czujecie się PRAWDZIWYMI domainerami?

Tagi: ,

Tutaj możesz komentować