Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Kolejna domena premium zdobyta dzięki opcji. Ciuchy.pl trafiły w ręce domainera

Kolejna domena premium zdobyta dzięki opcji. Ciuchy.pl trafiły w ręce domainera

Adres Ciuchy.pl trafił na konto nowego abonenta dzięki opcji. To kolejna topowa nazwa pozyskana za pomocą tego narzędzia po głośnym zeszłorocznym „przejęciu” domeny Kawa.pl.

Informacja dotarła do nas pocztą pantoflową. Potwierdza ją wpis w bazie whois dla tej nazwy. Wynika z niego, że adres został utworzony 1 stycznia 2017 r. Oczywiście jest niemożliwe, by domena tej jakości została zarejestrowana po raz pierwszy dopiero w tym roku. Data świadczy o tym, że doszło do „zerwania ciągłości” w utrzymywaniu tego adresu. Innymi słowy: domena wygasła i została zarejestrowana powtórnie.

ciuchypl

Aktualny abonent tej nazwy skontaktował się z nami i potwierdził, że przejął tę domenę za pomocą opcji. Niestety nie możemy ujawnić tożsamości naszego rozmówcy – z wyjątkiem informacji, że jest to polski inwestor domenowy.

Pozyskanie domeny Ciuchy.pl dzięki opcji przywołuje na myśl zeszłoroczne przejęcie podobnego formatu. Na początku 2016 r. Bartek Usydus wszedł w posiadanie domeny Kawa.pl, która nie została przedłużona przez markę Tchibo. O sprawie pisało wówczas wiele polskich serwisów biznesowych.

Przejęcie domeny Ciuchy.pl, która pod względem wartości z powodzeniem dorównuje nazwie Kawa.pl, za pewne nie wzbudzi podobnej sensacji – dlatego, że w tym przypadku nie doszło do równie spektakularnej wpadki ze strony poprzedniego abonenta. Z archiwum internetowego nie wynika, by pod adresem Ciuchy.pl funkcjonowało większe przedsięwzięcie biznesowe, za którym stała znana marka.

ciuchyarchiwum

Najwyraźniej domena nie znalazła jeszcze właściwego klienta końcowego. Nie ulega bowiem wątpliwości, że adres stanowi świetny brand, warty sześciocyfrowej kwoty. Nazwa brzmi „swojsko”, atrakcyjnie i jednoznacznie wskazuje na konkretną kategorię chodliwych produktów. Domena z pewnością może stanowić przedmiot pożądania niejednej marki zainteresowanej ekspansją na polskim rynku odzieżowym.

Obecnie adres utrzymywany jest w firmie INTRASOFT Marek Nowakowski i wystawiony na sprzedaż na giełdzie Aftermarket.pl z ceną 219 tys. zł.

ciuchyaftermarket

Tagi: , ,

Komentarze ( 16 )

Czym możesz się podzielić?

  1. GrawZielone 25 stycznia 2017 Odpowiedz

    Cały ten artykuł baaardo dyskusyjny i pełen zagadek i wątpliwości.Skąd my to już znamy „wiem,ale nie powiem” .Skoro ktoś „wie ale nie powiem” to równie dobrze mogłaby to być bańka mydlana.Mam swoją teorię na tego typu metodologię promowania adresów i jak nikt wczesniej ,albo niewiele osób by zwróciło uwagę na tę domenę tak od tego artykułu wszyscy już na rynku domenowym to momentalnie wiemy i w większościach głów „rodzi” się pokusa pt „jakby było fajnie tę domenę mieć „,Prawda? Tak się robi .tak się robi re kla mę.I to jak tanią. Przecież to może być zwyczajna ustawka.Jak dla mnie to wogóle bezsensu podawane są takie tajemnicze i pełne niewiadomych rzekomo „sensacyjnych” i podstołowych informacji ,które dla doświadczonych graczy budzą jedynie usmiech politowania.
    Przykro mi ,ale ja się jednak na takie tanie sztuczki nie dam nabrać.Ale brawo za próbę i inicjatywę.Przynajmniej jakiś mały humorystyczny przerywnik na tym nudnym rynku wtórnym w naszym kraju.

  2. Pablo 25 stycznia 2017 Odpowiedz

    Jeśli to jest domena premium to…

    • Al Digit 26 stycznia 2017 Odpowiedz

      …to znajdź 10 lepszych nazw dla sklepu z ciuchami.

  3. Grzegorz 26 stycznia 2017 Odpowiedz

    Wiek domeny: 0 lat 12 dni 😛 lol – nie warta tyle kasy.

  4. szok 26 stycznia 2017 Odpowiedz

    0pln ciuchy ? to słowo prawie jak szmateks…
    ubrania.pl eweeentualnie i to gora 30k pln a po ciuchy to do lumpeksu.

  5. Adrian 26 stycznia 2017 Odpowiedz

    Domena warta może z 1000zł, a cena na aftermarket taka, by wzbudzić jakieś „zainteresowanie”.

  6. Mariusz 27 stycznia 2017 Odpowiedz

    Niestety domena nawet pod względem SEO nic nie warta. Generalnie tylko pod zapleczówkę.

  7. Maciej Katowice 30 stycznia 2017 Odpowiedz

    Według mnie zbyt przesadzona fascynacja nad tą domeną. Wartość marketingową ma kiepską, w kontekście SEO według mnie zerową.

  8. Kazik4 31 stycznia 2017 Odpowiedz

    40-50k dla kk

  9. Mitek 1 lutego 2017 Odpowiedz

    Bądźmy poważni, ten artykuł wygląda na ustawkę. Ciuchy.pl jest tak nieatrakcyjnym adresem, że ciężko byłoby znaleźć inwestora, który dałby za to 1000 zł.

    • Przemysław Ćwik Przemysław Ćwik 1 lutego 2017 Odpowiedz

      To chyba żart? 🙂 Ile osób w mowie potocznej używa słowa „ciuchy”, a ile słowa „ubrania”? A to właśnie terminy, które łączą walor keywordu i potoczności, czyli „przyjazności użytkowej”, są najlepszymi brandami. Dla poważnej firmy, która chce stworzyć markę internetowego sklepu odzieżowy pod intuicyjnym, przyjaznym adresem, taki adres może być wart bardzo wysokiej kwoty. Tym bardziej że „ciuchy” budzą podświadome skojarzenie z niską ceną, co nie jest bez znaczenia. Jeśli połączyć tę nazwę z zacną identyfikacją wizualną, łatwo można uniknąć ewentualnych asocjacji z ciucholandem. Oto przykład przyzwoicie się prezentującej odzieżowej marki, która wykorzystuje podobny termin w nazwie http://www.czesiociuch.pl/ .

  10. HarryBlock 1 lutego 2017 Odpowiedz

    Sorry ale jeśli „ciuchy” to nazwa premium? Chyba dla właściciela lumpeksu z małej miejscowości gdzie 20 letnie passeratti 1.9 TDI też nadal jest premium.
    Żadna szanowana marka nie chciałaby wystawiać swoich produktów pod taką nazwą.
    Prawdziwe premium to: odziez, ubrania, garderoba…

    • Przemysław Ćwik Przemysław Ćwik 1 lutego 2017 Odpowiedz

      Wartość domeny premium nie polega na tym, że brzmi ona elegancko, ale na tym, że stanowi chwytliwy brand i daje się przekuć w duży zysk. Garderoba.pl w najmniejszym stopniu nie wytrzymuje porównania z Ciuchy.pl – po prostu mało kto mówi o ciuchach, używając pojęcia „garderoba”. Adres Ciuchy.pl o wiele łatwiej trafi do masowej grupy odbiorców niż adresy brzmiące być może bardziej nobliwie, ale mniej trafiające do serca i wyobraźni masowego klienta.

  11. alejaja 1 lutego 2017 Odpowiedz

    juz wiadomo kogo opcja – Pana Ćwika i będzie bronił jej swoimi pseudo argumencikami jak wspomniany właściciel 20-letniego passacika 1.9 w tedeiku 🙂

  12. NoSpoon.pl 1 lutego 2017 Odpowiedz

    Zacytuję fragment artykułu: „Nie ulega bowiem wątpliwości, że adres stanowi świetny brand, warty siedmiocyfrowej kwoty.”
    Tymczasem na screenshocie z AM jest cena 219 000.
    Znaczy się, że trzeba kupować, bo ktoś się „machnął” i wystawił za 1/5 ceny 🙂

    A już poważnie rzecz biorąc, to adres ciuchy.pl jest naprawdę bardzo dobry. Krótki, łatwy do zapamiętania, w idealnym kontekście, nie jest wydumany jak przytaczane wyżej „garderoba” czy „odzież”. Same zalety moim zdaniem. Na pewno warty sporej kwoty, ale nie wiem czy sześciocyfrowej. Raczej górne 5X bym wycenił.

    Bo jeśli ktoś dysponowałby naprawdę dużym kapitałem i miał w planach budowę wielkiego ciuchowego e-commerce, to raczej powinien znaleźć totalnie unikalną, własną, brandable nazwę. Często branża fashion poszerza ofertę o różne produkty komplementarne np. buty, ozdoby itp. W takiej sytuacji ciuchy.pl byłaby trochę ograniczająca i zawężająca. Więc aspirujący do wielkiej pozycji gracz, powinien szukać czegoś totalnie otwartego, w żaden sposób nie łączącego się z konkretną nazwą rodzajową.

    • Dariusz Litawiński Dariusz Litawiński 1 lutego 2017 Odpowiedz

      Przepraszam, to oczywiście błąd. Chodziło o kwotę sześciocyfrową. Pomyłka stąd, że często piszemy o transakcjach siedmiocyfrowych na rynku światowym. W tym przypadku chodziło po prostu o górną półkę cenową (oczywiście zdarzają się i ośmiocyfrowe sprzedaże w domenie .com, ale to jednak rzadkość). W przypadku rynku polskiego górną półką cenową jest zazwyczaj sześciocyfrowy przedział kwot.

Tutaj możesz komentować