Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Sedo podnosi limit cen wystawianych domen do 50 tys. dolarów

Sedo podnosi limit cen wystawianych domen do 50 tys. dolarów

Największa giełda domen na świecie, Sedo.com, postanowiła podnieść limit cen wywoławczych. Obecnie za pośrednictwem tej platformy domeny na sprzedaż można wystawiać za maksymalnie 50 tys. dolarów.

Do niedawna maksymalna stawka, za jaką można było wystawić domenę do sprzedaży na giełdzie Sedo, wynosiła 10 tys. dolarów. Jednak wzrost cen adresów w ostatnich latach wymusił na platformie zrewidowanie tych ograniczeń. Serwis postanowił podnieść wysokość maksymalnej stawki, za jaką można wystawić nazwę do licytacji lub sprzedaży „buy now”, do 50 tys. dolarów.

Nie jest to jednak limit bezwzględny. Zarówno w warunkach poprzednich ograniczeń, jak i po zmianie górnej stawki, domenę można (było) wystawić za kwotę wyższą, jednak wymaga(ło) to:
– zgłoszenia prośby o dopuszczenie wyjątku lub
– opłacenia wyceny, która potwierdzi, że adres faktycznie warty jest większej kwoty.

Podniesienie limitu cenowego to krok w dobrym kierunku, choć wydaje się, że nieco spóźniony. Boom cenowy na chińskim rynku, który spowodował wzrost cen domen na rynku wtórnym, trwa już od kilku lat. Trend ten kształtuje nie tylko ceny w transakcjach między domainerami a klientami końcowymi, ale również wpłynął na wzrost stawek w transakcjach D2D – nawet o kilkadziesiąt tysięcy dolarów.

Warto przypomnieć, że ponad połowa sprzedaży realizowanych z pośrednictwem Sedo, to transakcje w trybie „kup teraz”.

Tagi: ,

Tutaj możesz komentować