Rzym na razie bez końcówki
Spółka Top Level Domain Holdings wycofała wniosek o rozszerzenie .roma wskutek braku oficjalnego poparcia ze strony władz Rzymu. Operator tzw. wczesne ostrzeżenie dostał już w zeszłym roku.
Spółka Top Level Domain Holdings wycofała wniosek o rozszerzenie .roma wskutek braku oficjalnego poparcia ze strony władz Rzymu. Operator tzw. wczesne ostrzeżenie dostał już w zeszłym roku.
Dom aukcyjny Heritage Auctions, który w zeszłym miesiącu zadebiutował na rynku domen, sprzedał dotychczas adresy o wartości ponad 1,5 miliona dolarów. Największy udział w tej kwocie ma cena za domenę MutualFunds.com.
.ME Registry w ramach Premium Domain Program próbuje pozyskać innowacyjne startupy, oferując im bezpłatnie domeny premium. Z programu skorzystały już takie korporacje, jak Facebook, Visa, Google czy Time.
Sedo będzie obsługiwać aukcje i sprzedaż nazw premium w pierwszych chińskich rozszerzeniach IDN: .在线 i .中文网. Firma poinformowała o nawiązaniu strategicznego partnerstwa z TLD Registry, podmiotem zarządzającym obiema końcówkami.
Chorwacki startup WhoAPI.com sprawdził wszystkie nazwy czteroliterowe w domenie .com. Okazało się, że żadna z nich nie jest dostępna do rejestracji. Liczba wszystkich domen 4L wynosi 456 976.
Rejestr DotKiwi wystawił na sprzedaż nazwy premium w domenie .kiwi. Końcówka nie trafiła jeszcze do strefy root, ale ma to nastąpić w tym tygodniu. W sumie oferta dotyczy 4668 domen. Najdroższa to hotels.kiwi – 124 tys. NZD.
Zbliża się koniec roku – to dobra okazja do podsumowań. Po dwóch chudych latach na światowym rynku domen przyszedł czas na wyraźne odbicie. W 2013 r. doszło do kilku milionowych sprzedaży, które podniosły nastroje domainerów. Choć nie sposób przewidzieć, jak długo potrwa passa, to jedno jest pewne: nudno nie będzie. Do sieci zaczynają trafiać nowe końcówki, które „zweryfikują” wartość domen o utrwalonej pozycji.
Niemiecki rejestr DENIC wprowadza 30-dniowy okres ochronny dla końcówki .de. Usługa nosi nazwę Redemption Grace Period i będzie umożliwiała reaktywację adresu za odpowiednią opłatą do 30 dni po wygaśnięciu umowy abonenckiej.
Operatorzy nowych domen mają przed sobą gigantyczne wyzwanie. „Koncesja” na końcówkę to najwyżej ćwierć sukcesu. Prawdziwym problemem jest dotarcie z ofertą do klientów i „odzyskanie” 185 tys. dolarów wydanych na wniosek do ICANN. Jednak i z tą trudnością można się uporać – na przykład tworząc... ruch społeczny.
Rynek wtórny nazw w domenie .pl rośnie w siłę. Choć transakcji za stawki pięciocyfrowe i wyższe jest mniej niż w „szczytowych” latach 2007 czy 2009–2011, to jednak przybywa klientów na adresy z niższych przedziałów cenowych. O bieżącej sytuacji na rynku domen i perspektywach na przyszłość branży rozmawiamy z Patrycją Król, account managerem w Sedo.