Procedury ICANN pod lupą ombudsmana
Chris LaHatte, ombudsman ICANN, zamierza zbadać przejrzystość procedury rozstrzygania sprzeciwu w sprawach dotyczących nowych domen. Na uchybienia proceduralne coraz częściej skarżą się obie strony sporów.
Chris LaHatte, ombudsman ICANN, zamierza zbadać przejrzystość procedury rozstrzygania sprzeciwu w sprawach dotyczących nowych domen. Na uchybienia proceduralne coraz częściej skarżą się obie strony sporów.
Spełniają się zaklęcia Ricka Schwartza. Po pierwszych delegacjach nowe domeny budzą więcej wątpliwości niż entuzjazmu. Oczywiście za wcześnie jeszcze na ogłaszanie wyroków, ale przy niemal czterdziestu nowych końcówkach w strefie root można pozwolić sobie na „pierwsze wrażenia”.
Brand Registry Group, koalicja podmiotów starających się o końcówki brandowe, wywalczyła sobie w ICANN specjalne warunki traktowania. Sprawa na razie nie jest przesądzona, ponieważ propozycje zmian zostały poddane pod publiczną dyskusję.
Organizacja Współpracy Islamskiej (OIC) wniosła oficjalny sprzeciw w sprawie końcówek .islam i .halal. To efekt szczytu w Gwinei, w którym wzięło udział 56 ministrów spraw zagranicznych krajów członkowskich OIC.
GoDaddy uruchomił prerejestrację 14 nowych domen. Wszystkie końcówki zarządzane są przez Donuts. W sumie w GoDaddy dostępnych do rezerwacji jest już 18 nowych końcówek, niebawem dołączy do nich kolejne dziewięć.
Amazon wygrał postępowanie w sprawie rozszerzeń o tematyce muzycznej. Chodzi o domeny .music, .song i .tunes, o które stara się koncern. Tak zadecydowała Międzynarodowa Izba Handlowa (ICC), oddalając tym samym sprzeciw ze strony A2IM, Amerykańskiego Stowarzyszenia Muzyki Niezależnej.
Verisign, operator końcówki .com, ogłasza obniżkę cen przedłużenia wygasających nazw w tej domenie. Oferta ma charakter okresowy i adresowana jest jedynie do partnerów rejestru. Na każdej przedłużonej domenie rejestrator będzie mógł zaoszczędzić 2 dolary.
Minds&Machines, operator takich końcówek, jak .best, .casa, .ceo, .cooking i .horse, prowadzi na Facebooku kontrowersyjną kampanię reklamową. Jej slogan głosi: „Dotcom jest martwy!”. Sprawa, o której doniosło kilku branżowych blogerów, wzbudziła ostre reakcje domainerów.
Amazon.com nie ustaje w walce o prawa do obsługi domeny .amazon. ICANN opublikował list nadesłany przez handlowego giganta, w którym koncern opisuje ustępstwa na rzecz rządów państw regionu Amazonii i prosi o ponowne rozpatrzenie sprawy przez NGPC.
Publikujemy najważniejsze transakcje listopada. Ranking otwiera domena KK.com sprzedana za 2,4 miliona dolarów. To jedyna siedmiocyfrowa transakcja w zeszłym miesiącu. Z domen non-.com TLD dobrze radziły sobie .co i .me.