MM.com – ponowna sprzedaż „milionowej” domeny
Domena MM.com, która niespełna rok temu została sprzedana za 1,2 miliona dolarów, ponownie zmieniła właściciela. Szkopuł w tym, że nie wiadomo, za jaką kwotę.
Domena MM.com, która niespełna rok temu została sprzedana za 1,2 miliona dolarów, ponownie zmieniła właściciela. Szkopuł w tym, że nie wiadomo, za jaką kwotę.
4 proc. rejestracji adresów internetowych na świecie dokonywanych jest w Indiach. Wysoka dynamika wzrostu rynku pierwotnego plasuje ten kraj w czołówce potęg domenowego biznesu.
Serwis DN.com ujawnił wysokość transakcji zrealizowanych za jego pośrednictwem w pierwszym kwartale br. Z publikacji DN.com możemy się również dowiedzieć, jakie domeny cieszą się największym zainteresowaniem w Państwie Środka.
Fadi Chehade, dyrektor wykonawczy ICANN, ogłosił, że w marcu przyszłego roku zrezygnuje ze stanowiska. Decyzja jest zaskoczeniem, ponieważ Chehade piastuje swoją funkcję dopiero od niespełna trzech lat.
Kwiecień przyniósł niespodziankę na rynku polskim: sprzedaż domeny CzesciSamochodowe.pl za niemal 10 tys. dolarów. Natomiast na rynku światowym najdroższą domeną zeszłego miesiąca była domena numeryczna 52.com, sprzedana za niemal 1,8 miliona dolarów.
Firma Coupons.com zarobiła 4,8 milionów dolarów na nowej domenie. Jednak nie dzięki sprzedaży adresu www, ale w efekcie wycofania wniosku aplikacyjnego do ICANN.
Ostatni raport CENTR, organizacji zrzeszającej m.in. europejskie rejestry domen krajowych, nie pozostawia wątpliwości: końcówka .pl wypada dramatycznie słabo pod względem wskaźnika odnowień na tle średniej europejskiej.
Afnic, rejestr francuskiej końcówki krajowej, opublikował raport zatytułowany „The domain name market in 2014”, podsumowujący zeszły rok na rynku domen. Jak wynika z opracowania, na koniec 2014 r. łączna liczba zarejestrowanych adresów www wyniosła 292,6 miliona.
Pierwszy kwartał bieżącego roku zakończył się stosunkowo skromnymi wynikami na rynku domen. Na marcowej liście sprzedażowej nie ma milionowych adresów, brak też wysokich transakcji pięciocyfrowych.
Końcówka .io, „ulubienica” startupów, odnotowuje w ostatnim czasie bardzo dynamiczny wzrost. Dane statystyczne publikowane przez serwis W3Techs.com pokazują, że w ciągu ostatniego roku liczba stron korzystających z tej domeny zwiększyła się o ponad 100 proc.