Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Michał Siemaszkiewicz z agencji Webmetro o nowych domenach

Rozczarowuje fakt, że na liście nowych końcówek brakuje polskich terminów. „Domenowa rewolucja” zdobyłaby większy rozgłos w Polsce, gdyby rodzime firmy nie przespały okresu składania wniosków do ICANN – mówi Michał Siemaszkiewicz z agencji interaktywnej Webmetro


Bing rozwiewa złudzenia na temat wartości generyków

Bing rozwiewa złudzenia na temat wartości generyków

Nazwy generyczne mają bardzo znikomą wartość dla pozycji strony w wyszukiwarce – twierdzi Dueane Forrester, senior product manager w Bing na łamach firmowego bloga.


Nowe domeny – pierwsze wrażenia

Nowe domeny – pierwsze wrażenia

Spełniają się zaklęcia Ricka Schwartza. Po pierwszych delegacjach nowe domeny budzą więcej wątpliwości niż entuzjazmu. Oczywiście za wcześnie jeszcze na ogłaszanie wyroków, ale przy niemal czterdziestu nowych końcówkach w strefie root można pozwolić sobie na „pierwsze wrażenia”.


Dotcom jest martwy!

Dotcom jest martwy!

Minds&Machines, operator takich końcówek, jak .best, .casa, .ceo, .cooking i .horse, prowadzi na Facebooku kontrowersyjną kampanię reklamową. Jej slogan głosi: „Dotcom jest martwy!”. Sprawa, o której doniosło kilku branżowych blogerów, wzbudziła ostre reakcje domainerów.


NASK zmienia regulamin. I pozostawia nas z wątpliwościami

NASK zmienia regulamin. I pozostawia nas z wątpliwościami

Na stronie Krajowego Rejestru Domen pojawił się komunikat NASK w sprawie zmiany „Regulaminu nazw domeny .pl z dnia 18 grudnia 2006 r.” Korekta dotyczy kwestii nazw regionalnych, jednak pozostawia wiele wątpliwości.


Jak zabezpieczyć domenę przed przypadkowym wygaśnięciem?

Jak zabezpieczyć domenę przed przypadkowym wygaśnięciem?

Okresy ochronne dla wygasających domen stosowane są przez większość rejestrów, w tym także przez NASK - odpowiedzialną za utrzymanie rejestru domeny .pl. Nie jest to jednak wystarczające zabezpieczenie przed nieumyślną utratą adresu. Dlatego czasem warto zadbać o lepszą ochronę domeny.


Jak istotny jest dobry brand dla powodzenia biznesu w internecie?

Według Tomasza Banasika (agencja brandingowa nipo.pl) marka jest jednym z najważniejszych elementów sukcesu firmy, a brandy o ugruntowanej pozycji wycenia się na miliardy dolarów. Tomasz przyrównuje markę do nazwiska, którym posługujemy się całe życie. Według niego brand to nasze "dane osobowe" - tyle tylko, że na potrzeby biznesowe.


Czy nowe domeny wpłyną ujemnie na wartość adresów ze „starymi” końcówkami?

Według Macieja Kurka z grupy Adweb, 2BE.PL, nowe domeny nie wpłyną na gwałtowny spadek cen nazw ze "starymi" końcówkami na rynku wtórnym. Powód? Przede wszystkim potrzebują czasu na to, aby zdobyć popularność, a stare przyzwyczajenia są trudne do zmiany. Maciej uważa także, że jeśli rejestratorzy ustalą zbyt wysoką cenę rejestracji nowych domen to i na rynku pierwotnym proces "adaptacji" nowych końcówek może napotkać na spore problemy.


Jakie są najlepsze narzędzia promocji dla początkującego serwisu internetowego?

Jacek Szlak, redaktor naczelny portalu „Marketing przy Kawie”, http://marketing-news.pl, uważa, że nie ma najlepszej, uniwersalnej drogi promocji. Chcąc dotrzeć z naszą ofertą do potencjalnych klientów powinniśmy raczej eksperymentować, analizować i wdrażać różne kombinacje różnorakich sposobów promocji. Dzięki temu powinno nam się udać stworzyć "mieszankę", która pozwoli dotrzeć do określonej, pożądanej grupy docelowej.


Czy leasing domen to dobry sposób na monetyzację adresów .pl?

O opinię na ten temat postanowiliśmy spytać Artura Sikorę z serwisu Everim.com, Dariusza Litawińskiego, konsultanta największej w Polsce giełdy domen AfterMarket.pl, inwestora domenowego Krzysztofa Lipkę oraz Korneliusza Wieteskę, domenomaniaka, właściciela serwisu Domeniarstwo.pl.