Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Czy Alphabet to trampolina do sukcesu nowych domen?

Czy Alphabet to trampolina do sukcesu nowych domen?

Utworzenie przez Google spółki Alphabet to bodaj najgorętszy temat tego lata w branży domen. I nie ma się czemu dziwić: nowy brand amerykańskiej megakorporacji, działający pod adresem ABC.xyz, to być może najbardziej znaczący impuls dla segmentu nowych domen od początku programu nTLD.


Ile Google zapłacił za ABC.xyz?

Ile Google zapłacił za ABC.xyz?

Jak na razie „obowiązującą” stawką jest 3,8 tys. dolarów. Ale transakcja kupna-sprzedaży domeny ABC.xyz jest de facto wielką niewiadomą. Niektórzy spekulują nawet, że Google wykazał się brakiem profesjonalizmu i adres został zakupiony w sposób nieprzemyślany.


Szokująca propozycja: „Opodatkujmy nieużywane domeny!”

Szokująca propozycja: „Opodatkujmy nieużywane domeny!”

Brzmi jak żart? Niestety, postulat jest całkiem poważny. Z propozycją opodatkowania domenowych „nieużytków” wystąpił Alex Tajirian, komentator opiniotwórczego serwisu CircleID, zajmującego się tematyką infrastruktury internetu.


Jak zarabiać na nowych domenach?

Jak zarabiać na nowych domenach?

Co prawda dysputy na ten temat wciąż trwają, są jednak tacy, którzy na nowych domenach już robią milionowe biznesy. Niestety, jak na razie, wśród tych szczęśliwców nie ma domainerów.


7 przewag bloga nad fan page’em

7 przewag bloga nad fan page’em

Media społecznościowe podbijają internet. Konto na „fejsie” to obecnie jeden z filarów marketingu wielu firm. Mimo to fan page pod wieloma względami ustępuje „staremu, dobremu” blogowi.


Nowe domeny z ponad 80-proc. wskaźnikiem odnowień?

Nowe domeny z ponad 80-proc. wskaźnikiem odnowień?

80-proc. wskaźnik odnowień to wartość nieosiągalna dla większości rejestrów. Taki odsetek przedłużeń adresów prognozuje jednak szef Donuts na łamach CircleID.com.


Czy opłaca się ustępować klientowi końcowemu?

Czy opłaca się ustępować klientowi końcowemu?

To pytanie, przed którym staje większość domainerów. Jak daleko można posunąć się w wymaganiach cenowych i jak długo warto obstawać przy swojej wizji wartości domeny?


Ty debilu – czyli kultura e-marketingu

Ty debilu – czyli kultura e-marketingu

E-mailowi spamerzy kombinują jak koń pod górę, żeby skutecznie zapolować na uwagę internautów. Szkoda, że coraz częściej niż ciekawość udaje im się wzbudzić u odbiorców żałość.


Wyrok ETS zagraża wolności słowa

Wyrok ETS zagraża wolności słowa

Wyrok Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości gwarantujący prawo do bycia zapomnianym to nie tylko kłopot dla Google. To przede wszystkim cios w wolność słowa i przejrzystość życia publicznego.


Domeny – fundament wolnego internetu

Domeny – fundament wolnego internetu

Adresy www to jeden z fundamentów naszych swobód w sieci i główna linia obrony przed dominacją internetowych korporacji. Tak twierdzi Michael Castello, jeden z najbardziej znanych domainerów i webdeveloperów w USA.