Biurokracja zamiast bezpieczeństwa? Usługi escrow pod specjalnym nadzorem
Serwis Escrow.com, numer jeden na światowym rynku escrow, zaostrzył procedurę weryfikacji tożsamości kontrahentów. Nowy regulamin spotkał się z ostrą krytyką domainerów.
Serwis Escrow.com, numer jeden na światowym rynku escrow, zaostrzył procedurę weryfikacji tożsamości kontrahentów. Nowy regulamin spotkał się z ostrą krytyką domainerów.
Ceny domen rosną i będą rosły. Oficjalne dane sprzedażowe ujawniają niewielki fragment faktycznego obrazu rynku, a zdaniem niektórych – wypaczają ten obraz. Transakcje realizowane poza wiedzą opinii publicznej są znacznie wyższe, niż wynika z rankingów.
Prymat domeny .com na rynku wtórnym i pierwotnym jest niekwestionowany. W ostatnich latach rośnie jednak popularność końcówek „alternatywnych”. Jedną z nich jest .io.
Serwis SeroundTable.com zamieścił twitterowy wpis John Muellera z Google, który potwierdza, że długość domeny nie ma znaczenia dla SEO. No cóż, bezpośredniego pewnie nie ma, ale pośrednie – jak najbardziej.
Sprzedaż VacationRentals.com za 35 milionów dolarów nie jest uwzględniana w branżowych rankingach jako transakcja domenową, ponieważ obejmowała również serwis. Jednak oświadczenie nabywcy tej nazwy powinno zmienić punkt widzenia na tę transakcję.
Konstantinos Zournas opisał na swoim blogu ciekawy przypadek: abonent adresu w domenie .money odrzucił ofertę na 2 tys. dolarów. Klientowi udało się jednak zakupić analogiczny adres rozszerzeniu .com za zbliżoną kwotę.
Z dniem 1 października wygasł kontrakt amerykańskiego rządu z ICANN. Korporacja Internetowa przeszła pod nadzór międzynarodowej społeczności. Jest się czego bać?
Po klęsce pomysłu „otaksowania” Google na rzecz wydawców w Hiszpanii i Niemczech Komisja Europejska zamierza wprowadzić „rozwiązanie totalne”. Eurokraci chcą, by serwisy publikujące fragmenty cudzych treści wraz z linkami do źródeł, takie jak Google News, płaciły za te treści ich właścicielom.
Nowe końcówki to szansa dla domainerów na znacznie łatwiejszy zarobek niż w przypadku legacy gTLDs czy domen krajowych. Dotyczy to również polskich inwestorów, którzy nie zdążyli „załapać się” na boom w segmencie .com i nie posiadają wartościowych nazw w tym rozszerzeniu.
Na polskim rynku domen brakuje spektakularnych sprzedaży. Spektakularnych, czyli takich, które nie tylko opiewają na wysokie stawki, ale również są udostępniane do wiadomości publicznej. To jeden z głównych czynników hamujących rozwój wtórnego rynku domen nad Wisłą.