Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


nTLD droższe niż .com? Ciekawy case domeny .money

nTLD droższe niż .com? Ciekawy case domeny .money

Konstantinos Zournas opisał na swoim blogu ciekawy przypadek: abonent adresu w domenie .money odrzucił ofertę na 2 tys. dolarów. Klientowi udało się jednak zakupić analogiczny adres rozszerzeniu .com za zbliżoną kwotę.

Zournas przywołał przypadek abonenta domeny HowToGet.money, który otrzymał ofertę na 2 tys. dolarów za pośrednictwem serwisu GoDaddy. Odrzucił ją za pierwszym razem – i za drugim, gdy propozycja odkupienia domeny została ponowiona przez brokera.

Zournas spekuluje, że oferentem był abonent adresów How2Get.money i How2GetMoney.com (domeny zarejestrowane są na niejakiego Davida Jambrovica z Las Vegas). Jak się okazało niedoszły klient zdołał niedawno odkupić domenę HowToGetMoney.com za 2,1 tys. dolarów za pośrednictwem Sedo. Trudno ocenić, czy stawka jest niska czy wysoka. Adres wydaje się dość atrakcyjny z punktu widzenia brandowego, jednocześnie jest to nazwa czterowyrazowa. Co ciekawe, domainer, który odrzucił ofertę na adres z końcówką .money, uznał to za zwycięstwo nowych końcówek – tak przynajmniej wynika z cytatu przywołanego przez Zournasa.

Sprawa jest daleka od sensacji, ale stanowi ciekawy sygnał na temat tego, jak może rozwijać się rynek nTLD i jaka jest jego pozycja w stosunku do rynku .com. Oczywiście pojedyncza transakcja z dość niskiego przedziału kwotowego nie może mieć znaczącego wpływu na kształt całego rynku. Jednak sposób myślenia i oczekiwania inwestorów w segmencie nTLD w dłuższej perspektywie mogą oddziaływać na postrzeganie wartości nowych domen, a w efekcie na stawki płacone za tego typu adresy.

Warto również zwrócić uwagę na fakt, że posiadacze domen z końcówkami legacy gTLD i ccTLD są skłonni płacić dość atrakcyjne kwoty za adresy nTLD przejmowane w celach prewencyjnych (związanych z ochroną wizerunku) lub rebrandingowych. Nie wiadomo przecież, czy abonent adresu .com kupujący nowodomenowy odpowiednik swojego brandu nie jest zainteresowany migracją pod nazwę z końcówką nTLD, na którą może ustawić przekierowania z dotychczasowego adresu (bądź adresów).

Tagi: , , ,

Komentarze ( 3 )

Czym możesz się podzielić?