Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Podwójne życie domeny .io

Podwójne życie domeny .io

Końcówka .io to jedno z kilku rozszerzeń, które w ostatnich latach upodobały sobie startupy. I choć coraz bardziej zyskuje ona na popularności, to jednak na jej wizerunku ciąży ponury epizod brytyjskiej polityki postkolonialnej.


Oszust domenowy na celowniku ICANN

Oszust domenowy na celowniku ICANN

ICANN zawiesił akredytację firmie Brandon Gray Internet Services, która od kilkunastu lat w nieuczciwy sposób przejmowała klientów od innych registrarów za pomocą sieci resellerów. Sankcja wymierzona została tymczasowo na 90 dni z możliwością przedłużenia lub całkowitego pozbawienia licencji.


Tak się zarabia na domenach! (Kilka uwag o pomnażaniu wartości nazw)

Tak się zarabia na domenach! (Kilka uwag o pomnażaniu wartości nazw)

Mówiąc o sprzedażach domenowych, często myślimy w kategorii stawek, rzadziej w kategorii zwrotu z inwestycji. A przecież ROI robi czasem nie mniejsze wrażenie niż najwyższe transakcje.


Oto, jak nowe domeny postrzegane są w największych gospodarkach świata

Oto, jak nowe domeny postrzegane są w największych gospodarkach świata

Firma Sedo przeprowadziła badania na temat świadomości nowych domen wśród internautów w USA, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Chinach. Wyniki są zaskakujące.


7 cech dobrej domeny

7 cech dobrej domeny

Między domenowymi potworkami i domenami premium rozciąga się morze nazw o rozmaitej wartości. Jak ocenić, czy dany adres jest godny uwagi, a tym bardziej pieniędzy?


„Alternatywne” źródło domen premium, czyli transakcje B2D

„Alternatywne” źródło domen premium, czyli transakcje B2D

W domainingu nazwy zwykle przemierzają drogę od inwestora do klienta końcowego. Zdarza się jednak ścieżka odwrotna – gdy dotychczasowy użytkownik adresu chce spieniężyć swoją własność.


Dlaczego niektóre sprzedaże domen nie są ujawniane?

Dlaczego niektóre sprzedaże domen nie są ujawniane?

Publikowane sprzedaże domen stanowią jedynie nieznaczny procent faktycznej liczby transakcji. Dlaczego stronom zaangażowanym w sprzedaż adresów internetowych tak bardzo zależy na dyskrecji? Tegoroczne wyniki światowego rynku domen nie dają powodów do narzekań. Tak dobrze nie


Berliński niewypał, czyli komu (nie) służy rozdawnictwo domen

Berliński niewypał, czyli komu (nie) służy rozdawnictwo domen

16 czerwca rejestr domeny .berlin udostępnił swoją końcówkę do bezpłatnej rejestracji. Promocja miała trwać przez pięć dni, jednak niespodziewanie została przerwana 18 czerwca.


Google wytacza wojnę pornografii

Google wytacza wojnę pornografii

Google wprowadza zmiany, które znacząco ograniczą możliwość reklamowania treści pornograficznych w sieci AdWords. Jednak antypornograficzne plany wyszukiwarki są zakrojone znacznie szerzej.


Polski rejestrator promuje domenę, której nie ma w swojej ofercie

Polski rejestrator promuje domenę, której nie ma w swojej ofercie

Jeden z działających w Polsce rejestratorów namawia do rezerwacji domen pod hasłem „zarezerwuj przed innymi”. Problem w tym, że reklamuje domenę, której nie ma w swojej ofercie.