Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Google wprowadza kolejne zmiany do AdSense. Ma być jeszcze wygodniej

Google wprowadza kolejne zmiany do AdSense. Ma być jeszcze wygodniej

Google ogłosił na swoim blogu wprowadzenie kolejnych poprawek do systemu AdSense. Chodzi o „ulepszenia” algorytmu Auto ads, uruchomionego na początku zeszłego roku.

W lutym 2018 r. Google wprowadził do systemu AdSense algortym Auto ads. Wyręcza on administratora w wyborze miejsca do emisji reklam na stronie. Oczywiście program nie robi tego w sposób arbitralny – chodzi o optymalizację zysków. Google wybiera takie miejsca, w których – według wyliczeń algorytmu – reklama będzie najbardziej skutecznie generowała przychody. Ponadto Auto ads prezentuje reklamy tylko wtedy, kiedy mogą przynieść wymierne efekty. Dzięki temu rozwiązaniu rola administratora sprowadza się właściwie do wklejenia kodu na „zapleczu” strony i doboru reklam przeznaczonych do emisji na stronie. Resztą zajmuje się automat.

Okazuje się, że może być jeszcze lepiej. Niedawno Google poinformował na swoim blogu o kolejnej aktualizacji systemu AdSense – właśnie w zakresie algorytmu Auto ads. Gigant wprowadził kilka poprawek, które mają dodatkowo ułatwić życie adminom. Od teraz mechanizm Auto ads działa w ramach dowolnego kodu dla jednostek reklamowych AdSense. By z niego skorzystać wystarczy więc uruchomić go na swoim koncie. Jeśli nie chcemy używać Auto ads na każdej stronie, wystarczy dodać wybrane strony do listy wyjątków stron („Page exclusions”). Mechanizm można wyłączyć na wybranych stronach lub sekcjach stron.

Auto ads w nowej wersji umożliwia również lepszą personalizację. Przed emisją reklam można wygenerować podgląd strony z Auto ads. W ramach tego podglądu można usunąć wybrane lokalizacje emisji reklam za pomocą przycisku „delete”. Można również określić formaty reklamowe przeznaczone do zamieszczenia na stronie. Istnieje także możliwość ustalenia liczby „autoreklam” przeznaczonych do emisji na stronach – służy do tego Ad load slider, czyli slider ładowania reklam. Google umożliwi również łatwe porównanie wyników osiąganych przez Auto ads i reklamy ustawiane manualnie dla każdej ze stron.

Jak twierdzi firma, zmiany stanowią efekt „liczny próśb” o ułatwienie testowania Auto ads i zwiększenie dokładności raportów efektywności. Firma zapewnia, że pracuje nad kolejnymi rozwiązaniami w zakresie optymalizacji systemu AdSense. Pozwolą one na łatwiejsze sprawdzenie skuteczności Auto ads przed pełnym uruchomieniem mechanizmu na stronie.

Tagi: , , ,

Tutaj możesz komentować