Donuts zmienił nazwę na Identity Digital
Największy rejestr nowych domen zmienił nazwę. Firma znana dotychczas jako Donuts obecnie nazywa się Identity Digital. Rebranding objął również Afilias.
Największy pod względem liczby obsługiwanych rozszerzeń rejestr domen postanowił porzucić wdzięczną nazwę Donuts. Firma, podążając z duchem czasu, za nowy brand obrała Identity Digital. Zmiana marki objęła również Afilias – rejestr i dostawcę usług backendowych, przejęty przez Donuts pod koniec 2020 r.
Oba rejestry obwieszczają na swoich stronach rebranding jako „WIELKĄ wiadomość”. Jak wynika z komunikatu prasowego, nowa nazwa „została wybrana, by lepiej odzwierciedlać zaangażowanie [marki] we wspieranie klientów w odnajdywaniu, rozwijaniu i ochronie ich autentycznych cyfrowych tożsamości”. Zmianie nazwy towarzyszy zmiana korporacyjnego logo, identyfikacji wizualnej, tonu głosu marki oraz witryny internetowej.
Pojęcie „cyfrowej tożsamości” staje się coraz bardziej modne i nośne marketingowo. Posługuje się nim również największy rejestr domen blockchainowych, Unstoppable Domains, który określa się jako wiodącą platformę cyfrowej tożsamości dla web3”. Najwyraźniej eks-Donuts uznał, że takie podejście ma sens również na rynku DNS.
„Zmiana marki to krok milowy w rozwoju firmy. To znacznie więcej niż nowa marka czy nowy wygląd. Chodzi o nowy model kultury biznesowej, która oddziałuje na klientów, partnerów i pracowników. Brand Identity Digital został zaprojektowany w taki sposób, by stać się synonimem autentycznej cyfrowej tożsamości ludzi” – stwierdza Akram Atallah, CEO Donuts, a wcześniej prezes działu domen globalnych w ICANN.
Według danych nTLDStats.com Donuts zarządza obecnie 242 końcówkami nTLD, w których zarejestrowanych jest łącznie ponad 5,3 miliona nazw. Firma znajduje się na drugim miejscu rankingu nTLD pod względem liczby utrzymywanych adresów (po Radix). Należący do Donuts Afilias zarządza 22 końcówkami nTLD, w których zarejestrowanych jest ponad 200 tys. domen, co plasuje ten rejestr na piętnastym miejscu rankingu. Afilias obsługuje jednak backend ponad 200 rejestrów, w większości, ale nie tylko nTLD, co czyni go znaczącą siłą na rynku domen.
Tagi: Afilias, Donuts, Identity Digital, rebranding