Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Amazon zamyka Alexę

Amazon zamyka Alexę

1 maja 2022 r. Amazon zamknie serwis Alexa.com. Witryna przez wiele lat była „arbitrem” w ocenie popularności domen, jednak od pewnego czasu sama traciła na popularności.

W latach dwutysięcznych Alexa była kluczowym narzędziem domainerów i webmasterów chcących zweryfikować „rating” wybranej domeny. Usługa umożliwiała oszacowanie popularności adresu na podstawie liczby odwiedzających oraz liczby odsłon. Wysoka ocena Alexy była do pewnego stopnia wyznacznikiem prestiżu, który pomagał w uzyskaniu lepszej pozycji przetargowej podczas negocjacji z reklamodawcami lub potencjalnymi nabywcami serwisu lub domeny.

Wraz z ewolucją internetu, rozwojem mediów społecznościowych, rosnącą dostępnością coraz doskonalszych narzędzi analitycznych w rodzaju Google Analytics czy nawet wtyczek WordPressa Alexa zaczęła tracić na znaczeniu. W końcu doszło do nieuchronnego. Amazon, który w 1999 r. przejął stworzoną 3 lata wcześniej Alexę za 250 milionów dolarów, ogłosił datę ostatecznego wygaszenia usługi.

Ma to nastąpić 1 maja 2022 r. W poście zamieszczonym na stronie supportu zawarte są wskazówki dotyczące eksportu danych, obsługi istniejących subskrypcji i możliwości wykasowania konta, którą zapewnia Amazon.

Informacja o zakończeniu działania usługi znajduje się również na stronie głównej Alexa.com.

Tagi: , ,

Tutaj możesz komentować