Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Amazon zaczął używać końcówki .amazon, którą „wygrał” po wieloletniej batalii

Amazon zaczął używać końcówki .amazon, którą „wygrał” po wieloletniej batalii

Gigant handlu online zaczął używać kontrowersyjnej końcówki, o którą toczył spór od 2013 r. z rządami państw Ameryki Południowej. Na razie koncern utworzył sześć nazw w tym rozszerzeniu.

Ads.amazon, Alexa.amazon, Echo.amazon, Kindle.amazon, Prime.amazon, PrimeVideo.amazon – to nowe domeny utworzone przez Amazon w rozszerzeniu .amazon. Jak wynika z danych nTLDStats.com, domeny zostały utworzone w okresie od 29 marca do 29 kwietnia br. W sumie w domenie .amazon funkcjonuje siedem nazw, z czego jedna jest zastrzeżona przez rejestr, a sześć zostało utworzonych za pośrednictwem rejestratora ComLaude.

Wszystkie domeny przekierowują na strony produktowe Amazona, np. Kindle.amazon na stronę sklepu z ofertami czytników Kindle. Przekierowania prowadzą do amerykańskiego serwisu, zapytania nie są więc geotargetowane. Być może nowo utworzone adresy to tylko przymiarka do pełniejszego wykorzystania domeny .amazon w przyszłości.

Gigant złożył wniosek o delegację domeny jeszcze w 2012 r., jednak jego starania były blokowane przez rządy ośmiu państw Ameryki Południowej, które za pośrednictwem GAC, ciała doradczego ICANN, argumentowały że końcówka odnosi się przede wszystkim do Amazonii, największego obszaru leśnego na naszej planecie, i nie powinna realizować celów komercyjnych amerykańskiej korporacji. Ostatecznie Amazon wygrał tę batalię pod koniec 2019 r. i uzyskał prawo do zarządzania końcówką.


Tutaj możesz komentować