Amazon pozywa firmy oferujące kursy sprzedaży na tej platformie
Amazon wytacza kolejne procesy za naruszenia swojego znaku towarowego. Chodzi o firmy oferujące kursy sprzedaży na tej platformie, które promują swoje usługi, posługując się logo Amazona.
Amazon od dawna nie jest już zwykłym sklepem internetowym. To gigantyczna platforma handlu online, działająca w modelu podobnym do eBaya czy Alibaby. Nic dziwnego, że firmy oferujące kursy sprzedaży na Amazonie wyrastają jak grzyby po deszczu. Niektóre z nich, chcąc zwiększyć swoją wiarygodność w oczach potencjalnych klientów, wykorzystują jednak markę platformy lub upodobniają swoje logo do logo Amazona. Niedawno gigant zaczął ścigać nieuczciwych „szkoleniowców” i wytacza kolejne procesy.
Na pierwszy ogień poszła grupa wzajemnie ze sobą powiązanych spółek, m.in. Prime Global Source i Creating Wealth International. Amazon w pozwie zarzuca firmom, że „próbowały nakłonić nieświadomych przedsiębiorców do wydania tysięcy dolarów na kursy i programy szkoleniowe o niewielkiej lub zerowej wartości”. Główne oskarżenie dotyczy jednak naruszenia zastrzeżonego znaku towarowego. Amazon twierdzi, że pozwane spółki „wprowadzały konsumentów w błąd, sugerując, że są powiązane z marką Amazon, przez korzystanie z logo, które są łudząco podobne do lub identyczne ze znakami wykorzystywanymi przez Amazona”.
Podobne zarzuty Amazon stawia kolejnym pozwanym. Firma wytoczyła proces grupie firm i osób fizycznych, którym zarzuca, że „wykorzystywali markę Amazon do realizacji planu szybkiego wzbogacenia się, obejmującego zamieszczanie fałszywych komentarzy i opinii na temat produktów oraz stosowanie innych technik, które naruszają regulamin Amazona”. Poza posługiwaniem się zastrzeżonym znakiem towarowym pozwani używali domen zawierających nazwę platformy, m.in. AmazonSecretsFunnels.com, AmazonTrainingApplication.com czy AmazonSellingHacks.com.
Tagi: Amazon, copyright, pozwy, znak towarowy