Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Galaxy.com sprzedana za 1,8 miliona dolarów

Galaxy.com sprzedana za 1,8 miliona dolarów

Domena Galaxy.com zmieniła abonenta za 1,8 miliona dolarów. To już druga siedmiocyfrowa transakcja w tym roku i najwyższa pod względem wartości.

O sprzedaży już 13 stycznia tego roku poinformował Robbie Ferguson na blogu RobbiesBlog.com. Wówczas jednak nie były znane szczegóły – ani kwota, ani nabywca. Autor spekulował, że domena mogła zostać sprzedana za 5 milionów dolarów, ponieważ z taką ceną została wystawiona. Wcześniej adres znajdował się w posiadaniu Beijing Galaxy World Group Co Ltd. Chińska spółka zakupiła nazwę od firmy Logika Corporation z siedzibą w Chicago między marcem a czerwcem 2017 r. W transakcji pośredniczył Andrew Rosener z MediaOptions.com.

Transakcję jeszcze w połowie stycznia potwierdził na Twitterze Shifang Yuan, COO w Vname, który przypomniał, że cena żądana przez abonenta wynosiła 5 milionów dolarów, ale nie podał finalnej kwoty, informując jedynie o „siedmiocyfrowej sumie”. Wszystko wyjaśniło się za sprawą Rona Jacksona z DNJournal.com, który skontaktował się z Andrew Rosenerem i uzyskał dane nabywcy oraz wartość sprzedaży: domenę Galaxy.com kupiła spółka Galaxy Digital, korzystająca obecnie z domeny GalaxyDigital.io, za 1,8 miliona dolarów. Wcześniej na dobry trop wpadł George Kirikos. Domainer przeanalizował raport SEC Galaxy Digital, w którym pojawiła się informacja o płatności za nieujawnioną domenę.

Jackson zaznacza, że suma, którą „wyłożył” nabywca, jest de facto większa. Kwota 1,8 miliona dolarów nie obejmuje bowiem sutej prowizji za pośrednictwo, jaką firma Galaxy Digital zapłaciła Media Options. Rosener nie ujawnia jej wartości, by nie informować konkurencji o swoich stawkach, więc w tej kwestii jesteśmy skazani na domysły.

W całej transakcji interesujący jest fakt, że domena nie trafiła do firmy, która stworzyła markę najbardziej kojarzącą się z nazwą „galaxy”, czyli Samsunga. W 2017 r. koncern kupił adres PlayGalaxy.com za… 2599 dolarów. Najwyraźniej gigant nie jest skory do wydawania dużych sum na adresy www i pozostawia tego typu inwestycje mniejszym firmom.

Tagi: , , , , , , , , , , ,

Tutaj możesz komentować