Domena Hippo.com sprzedana za 3,3 miliona dolarów
To największa ujawniona sprzedaż tego roku. Adres Hippo.com zmienił abonenta za 3,3 miliona dolarów. Nabywcą jest spółka Hippo Enterprise.
O transakcji jako pierwszy poinformował George Kirikos. Domainer trafił na jej trop w swojej cotygodniowej analizie raportów składanych do SEC, którą przeprowadza za pośrednictwem systemu EDGAR. Informacja o sprzedaży pojawiła się w dokumentach spółki Hippo Enterprises, działającej w branży insurtech, czyli technologii ubezpieczeniowych.
Na stronie F-106 raportu, dotyczącej pierwszego kwartału tego roku, wymieniona jest kwota 10,5 milionów dolarów za „licencje stanowe i domenę”. W tej samej tabeli za poprzedni kwartał kwota wynosi 7,1 miliona dolarów. Różnica wynosi więc 3,4 miliona USD, wskazując, że taka mogła być wartość transakcji domenowej.
Potwierdza to informacja ze strony F-68 tego samego raportu w dwóch tabelach opisanych jako „aktywa niematerialne: za okresy kończące się 31 grudnia 2020 r. i 31 grudnia 2019 r. Tabele zawierają wyłącznie informacje o licencjach stanowych o wartości 7,1 miliona dolarów. Sugeruje to, że wspomniana wcześniej różnica dotyczy domeny zakupionej w pierwszym kwartale tego roku.
Dodatkowe potwierdzenie tego przypuszczenia stanowi zapis na stronie F-98 w rubryce „ujednolicone oświadczenia dotyczące przepływów gotówkowych”. W pozycji oznaczonej jako „zakup aktywów niematerialnych” znajduje się kwota 3,3 miliona dolarów – zbliżona do 3,4 milionów różnicy między sumami 10,5 miliona i 7,1 miliona USD. Rozbieżność może wynikać z zaokrąglenia wartości, które jest standardowo stosowane w raportach do SEC, lub innej inwestycji na kwotę zbliżoną do 100 tys. dolarów. Kirikos decyduje się na bardziej „konserwatywny” wybór i przyjmuje, że wartość transakcji wyniosła raczej 3,3 niż 3,4 miliona USD
Oczywiście z powyższych danych nie wynika, o zakup jakiej domeny chodzi. Tę kwestię wyjaśnia jednak informacja z roku 2019 r. odnotowana na blogu Elliota Silvera. Domainer w swoim wpisie przytoczył tweet Jamiego Zocha, który zdradził, że spółka Hippo Insurance, działająca od 2015 r., dokonała rebrandingu połączonego z zakupem domeny Hippo.com. Wcześniej firma korzystała z adresu MyHippo.com.
Co ciekawe, w raporcie za rok 2019 r. nie pojawiła się informacja o transakcjach domenowych Hippo. Kirikos sugeruje, że spółka podpisała z poprzednim abonentem umowę na dzierżawę domeny z opcją jej pierwokupu i wykorzystała tę możliwość dopiero na początku bieżącego roku. Ustalenia Kirikosa za wystarczające uznał Ron Jackson, który bardzo rygorystycznie podchodzi do selekcji sprzedaży i umieszczania ich w rankingach. Adres Hippo.com trafił na pierwsze miejsce zestawienia za bieżący rok. Od kolejnej na liście domeny dzieli go kwota 150 tys. dolarów.
Sprzedaż Hippo.com to już dziesiąta potwierdzona w tym roku siedmiocyfrowa transakcja na rynku domen. Takich „żniw” nie było od lat, a do końca roku wciąż zostały ponad trzy miesiące.
Tagi: EDGAR, George Kirikos, Hippo, Hippo Enterprises, Hippo.com, SEC, sprzedaże