Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Domena Hippo.com sprzedana za 3,3 miliona dolarów

Domena Hippo.com sprzedana za 3,3 miliona dolarów

To największa ujawniona sprzedaż tego roku. Adres Hippo.com zmienił abonenta za 3,3 miliona dolarów. Nabywcą jest spółka Hippo Enterprise.

O transakcji jako pierwszy poinformował George Kirikos. Domainer trafił na jej trop w swojej cotygodniowej analizie raportów składanych do SEC, którą przeprowadza za pośrednictwem systemu EDGAR. Informacja o sprzedaży pojawiła się w dokumentach spółki Hippo Enterprises, działającej w branży insurtech, czyli technologii ubezpieczeniowych.

Na stronie F-106 raportu, dotyczącej pierwszego kwartału tego roku, wymieniona jest kwota 10,5 milionów dolarów za „licencje stanowe i domenę”. W tej samej tabeli za poprzedni kwartał kwota wynosi 7,1 miliona dolarów. Różnica wynosi więc 3,4 miliona USD, wskazując, że taka mogła być wartość transakcji domenowej.

Potwierdza to informacja ze strony F-68 tego samego raportu w dwóch tabelach opisanych jako „aktywa niematerialne: za okresy kończące się 31 grudnia 2020 r. i 31 grudnia 2019 r. Tabele zawierają wyłącznie informacje o licencjach stanowych o wartości 7,1 miliona dolarów. Sugeruje to, że wspomniana wcześniej różnica dotyczy domeny zakupionej w pierwszym kwartale tego roku.

Dodatkowe potwierdzenie tego przypuszczenia stanowi zapis na stronie F-98 w rubryce „ujednolicone oświadczenia dotyczące przepływów gotówkowych”. W pozycji oznaczonej jako „zakup aktywów niematerialnych” znajduje się kwota 3,3 miliona dolarów – zbliżona do 3,4 milionów różnicy między sumami 10,5 miliona i 7,1 miliona USD. Rozbieżność może wynikać z zaokrąglenia wartości, które jest standardowo stosowane w raportach do SEC, lub innej inwestycji na kwotę zbliżoną do 100 tys. dolarów. Kirikos decyduje się na bardziej „konserwatywny” wybór i przyjmuje, że wartość transakcji wyniosła raczej 3,3 niż 3,4 miliona USD

Oczywiście z powyższych danych nie wynika, o zakup jakiej domeny chodzi. Tę kwestię wyjaśnia jednak informacja z roku 2019 r. odnotowana na blogu Elliota Silvera. Domainer w swoim wpisie przytoczył tweet Jamiego Zocha, który zdradził, że spółka Hippo Insurance, działająca od 2015 r., dokonała rebrandingu połączonego z zakupem domeny Hippo.com. Wcześniej firma korzystała z adresu MyHippo.com.

Co ciekawe, w raporcie za rok 2019 r. nie pojawiła się informacja o transakcjach domenowych Hippo. Kirikos sugeruje, że spółka podpisała z poprzednim abonentem umowę na dzierżawę domeny z opcją jej pierwokupu i wykorzystała tę możliwość dopiero na początku bieżącego roku. Ustalenia Kirikosa za wystarczające uznał Ron Jackson, który bardzo rygorystycznie podchodzi do selekcji sprzedaży i umieszczania ich w rankingach. Adres Hippo.com trafił na pierwsze miejsce zestawienia za bieżący rok. Od kolejnej na liście domeny dzieli go kwota 150 tys. dolarów.

Sprzedaż Hippo.com to już dziesiąta potwierdzona w tym roku siedmiocyfrowa transakcja na rynku domen. Takich „żniw” nie było od lat, a do końca roku wciąż zostały ponad trzy miesiące.

Tagi: , , , , , ,

Tutaj możesz komentować