Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Link spam update. Google wprowadził aktualizację wymierzoną w link spam

Link spam update. Google wprowadził aktualizację wymierzoną w link spam

26 lipca zaczęła działać aktualizacja algorytmu Google wymierzona w link spam. Jej implementacja dla różnych wersji językowych wyszukiwarki ma potrwać co najmniej dwa tygodnie.

Link spam w ostatnich latach stał się prawdziwym utrapieniem. Każdy, kto prowadzi serwis internetowy, ma do czynienia z zalewem spamu. Pomagają z nim walczyć m.in. wtyczki antyspamowe WordPressa, ale to rozwiązanie ma swoje ograniczenia.

Link spam nie ogranicza się jednak do komentarzy z odnośnikami. Linki o niskiej wartości pojawiają się również w gościnnych postach na blogach i w serwisach internetowych, a także w formie linków płatnych. Google zamierza walczyć z tego typu praktykami i doradza administratorom stron przestrzeganie wskazówek Google dla webmasterów. Firma przestrzega też przed uczestnictwem w systemach wymiany linków.

Najnowsza aktualizacja algorytmu, która weszła w życie 26 lipca, wymierzona jest w różne formy link spamu, za pomocą których administratorzy próbują podnieść pozycję swoich stron w wynikach wyszukiwania lub przyciągnąć do siebie ruch.

Atrybuty Google dla linków sponsorowanych i mniej pożądanych

Linki wciąż są istotną wskazówką dla Google na temat wartości strony, do której prowadzą. Roboty podliczają je jak głosy, choć przyznają im różną wartość. By uniknąć link spamu na swojej stronie i obniżenia pozycji witryny, Google zaleca kwalifikowanie linków wychodzących przez informowanie wyszukiwarki o swoich relacjach z daną stroną za pośrednictwem atrybutu rel.

W ten sposób można oznaczyć linki, które są:

  • reklamami (rel=”sponsored”),
  • komentarzami i postami na forum (rel=”ugc”),
  • linkami z innej kategorii lub takimi, których nie chcemy kojarzyć z naszą witryną (rel=”nofollow”).

Zalecenia dotyczą tylko niektórych linków, mogących mieć negatywny wpływ na postrzeganie strony przez Google, np. zamieszczonych w postach sponsorowanych.

Zalecenia dotyczą tylko niektórych linków, mogących mieć negatywny wpływ na postrzeganie strony przez Google, np. zamieszczonych w postach sponsorowanych.

Google zaostrza walkę ze spamem

Po 26 lipca warto stosować te zalecenia jeszcze skrupulatniej, ponieważ Google zapowiedział zaostrzenie działań przeciwko link spamowi. Jak można przeczytać we wpisie poświęconym aktualizacji:

„W ramach naszych ciągłych wysiłków na rzecz zwiększenia jakości wyników wyszukiwania wprowadzamy nową zmianę poświęconą walce z link spamem, którą nazwaliśmy link spam update. To aktualizacja algorytmu, którą będziemy wdrażać przez następne dwa tygodnie. Odznacza się ona wysoką efektywnością w zakresie identyfikacji i eliminacji link spamu w wielu językach. Strony uczestniczące w link spamie doświadczą zmian w zakresie pozycji w wynikach wyszukiwania, ponieważ linki zostaną poddane ponownej ocenie przez nasze algorytmy.”

By uchronić się od nieprzyjemnych konsekwencji, Google doradza stosowanie zalecanych przez siebie dobrych praktyk dotyczących linkowania zewnętrznego.

Tagi: , , ,

Tutaj możesz komentować