Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Verisign sprzedał o milion domen więcej niż rok temu. Kolejny przykład „efektu lockdownu”?

Verisign sprzedał o milion domen więcej niż rok temu. Kolejny przykład „efektu lockdownu”?

Verisign, rejestr domen .com i .net, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał 2020 r. Z opracowania wynika, że spółka sprzedała o milion adresów więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku.

W okresie od początku lipca do końca września Verisign sprzedał 10,9 miliona adresów z końcówkami .com i .net. To o około milion więcej niż w trzecim kwartale 2019 r. Firma zamknęła miniony kwartał z wynikiem 163,7 miliona domen .com i .net – wyższym o 4 proc. niż zeszłoroczny.

Wzrosły również wpływy Verisign. W trzecim kwartale spółka zarobiła 171 milionów dolarów netto w porównaniu do 154 milionów USD rok temu. Obroty wyniosły 318 milionów USD, co oznacza wzrost o 3,1 proc.

To kolejne dane wskazujące, że pandemia i lockdown mają korzystny wpływ na rozwój pierwotnego rynku domen. Wcześniej korzystne wyniki rejestracyjne ogłaszały m.in. rejestry Australii, Holandii i Portugalii, a także niektóre rejestry nTLD oraz rejestratorzy, tacy jak Namecheap.

Pomyślne wyniki Verisign wpłynęły na zmianę prognozy wzrostu. W kwietniu firma spodziewała się dynamiki na poziomie 2 proc., później skorygowała ją do 2,75 proc., a obecnie przewiduje, że wzrost rok do roku może wynieść nawet między 3,5 a 4 proc.

Na ostateczny rezultat może mieć wpływ standardowo słabszy czwarty kwartał, a także ewentualne zmiany we wpływie pandemii na trendy rejestracyjne.

Tagi: , ,

Tutaj możesz komentować