Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


W trzecim kwartale za pośrednictwem Escrow.com sprzedano domeny o wartości 69,3 milionów dolarów

W trzecim kwartale za pośrednictwem Escrow.com sprzedano domeny o wartości 69,3 milionów dolarów

Zazwyczaj okres letni przynosi słabsze wyniki na rynku domen. W tym roku było inaczej. W trzecim kwartale za pośrednictwem Escrow.com sprzedano adresy o łącznej wartości 69,3 milionów dolarów. To o 700 tys. USD więcej niż w poprzednim kwartale.

Platforma Escrow.com opublikowała raport zatytułowany „Escrow.com Domain Investment Index”. Opracowanie zawiera podsumowanie wyników sprzedażowych za trzeci kwartał bieżącego roku. Dane dają powód do zadowolenia. Sezon ogórkowy zazwyczaj wiąże się ze spadkami obrotów w branży. W tym roku wyniki z okresu wakacyjnego były nieznacznie wyższe niż na wiosnę, gdy łączna wartość sprzedaży wyniosła 68,6 miliona dolarów.

Raport potwierdza korzystny trend związany ze stabilnym rozwojem rynku wtórnego. Jednak sytuacja nie wszędzie prezentuje się różowo. W Chinach, po silnym drugim kwartale, doszło do spowolnienia w ciągu kolejnych trzech miesięcy. Było ono na tyle duże, że Państwo Środka przeskoczyła w rankingu Wielka Brytania, zajmując drugie miejsce w zestawieniu. Na szczycie znajdują się oczywiście Stany Zjednoczone, gdzie realizowanych jest najwięcej transakcji za pośrednictwem Escrow.com. Wartość sprzedaży przypadająca na USA w Q3 2019 r. wyniosła 55 milionów USD. Tymczasem w przypadku Chin była ona na poziomie 4,6 miliona USD (spadek z 13 milionów w poprzednim kwartale). Co ciekawe, na czwartym miejscu zestawienia znalazł się potraktowany osobno Hongkong.

Na infografice przedstawiającej dłuższą perspektywę czasową widać, że sytuacja jest stabilna, z niewielkimi okresowymi wahaniami.

Świetnie wypadają natomiast ostatnie wyniki dotyczące stopy zwrotu z inwestycji. Dane z bieżącego roku są ponad dwukrotnie wyższe niż z poprzedniego.

Warto również odnotować, że wyższymi sumami owocowały sprzedaże domen z kontentem (niebieski kolor).

Ciekawym trendem odnotowanym w raporcie jest również wzrost stawek płaconych za dłuższe adresy, choć dwu- i trzyliterówki wciąż pozostają najdroższe. Zaskoczenia nie budzi natomiast fakt, że za nazwy literowe płaci się więcej niż za numeryczne – niezależnie od długości.

Tagi: ,

Tutaj możesz komentować