Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.

Uniregistry.com zmienia brand na Uni. Nie posiada Uni.com

Uniregistry.com zmienia brand na Uni. Nie posiada Uni.com

Jeden z największych rejestrów nowych domen skrócił swój brand do trzyliterowej nazwy Uni. Nie zadbał jednak o nazwę w .com – w efekcie wciąż „przykuty” jest do dawnej marki.

Uniregistry wciąż działa pod adresem Uniregistry.com, ale w lewym górnym rogu strony wyświetla się nowa nazwa: Uni.

Uniregistry

W swoim claimie firma przekonuje, że ułatwia obecność w internecie. Z pewnością jednak nie ułatwia korzystania ze swojej oferty – promując ją pod dwiema różnymi markami. Choć nowy brand to po prostu skrócona wersja starego, nie wszyscy mający do czynienia z Uni w inny sposób niż za pośrednictwem strony www muszą wiedzieć o tym powiązaniu, ani o rebrandingu Uniregistry. W czasach, w których podczas korzystania z internetu wskazana jest ostrożność granicząca z podejrzliwością, ta rozbieżność może nie działać na korzyść rejestru.

Problem w tym, że dawny brand Uni trudno będzie porzucić, bo spółka nie posiada swojej nazwy w .com. Jest to zresztą swojego rodzaju niekonsekwencja, że obecnie korzysta z tego rozszerzenia, będąc rejestrem nowych domen. Obecnie pod adresem Uni.com wyświetla się komunikat techniczny („strona testująca prawidłowe działanie serwera HTTP Apache”). Z bazy whois wynika, że domena należy do włoskiej organizacji normalizacyjnej Ente Italiano di Normazione.

Sprawa jest dość zaskakująca z punktu widzenia strategii marketingu, chyba że Uniregistry ma jakiś plan B, o którym nie poinformowała. Wiadomo, że firma nie stara się o końcówkę .uni, dzięki której mogłaby przeprowadzić się do własnej TLD. Być może Uni zdecyduje się na adres w innej z obsługiwanych przez siebie nTLD?

Tagi: , , , ,

Tutaj możesz komentować