Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Ile kosztuje wejście do branży domen?

Ile kosztuje wejście do branży domen?

Teoretycznie domaining to biznes, który można rozpocząć niemal bez grosza przy duszy. W praktyce jest zupełnie inaczej. Koszty wejścia do branży domen szacowane są jednak rozmaicie.

Wszystko zależy od strategii, ambicji i segmentu rynku, w którym zamierzamy inwestować. Minimalny koszt rozpoczęcia biznesu może wynosić nawet 0 zł – bo i za taką „cenę” da się zarejestrować domenę. Jednak szansa, że w ten sposób pozyskamy adres, który uda nam się odsprzedać w ciągu pierwszego okresu rozliczeniowego i zarobione pieniądze przeznaczyć na dalsze inwestycje, jest znikoma.

Od dłuższego czasu większość domainerów jest zgodna: inwestycje najlepiej rozpoczynać na rynku wtórnym, kupując lub licytując adresy premium – krótkie, atrakcyjne domeny generyczne, najlepiej jednowyrazowe. To jednak strategia wymagająca sporych nakładów finansowych. Oczywiście czym innym są inwestycje w obszarze .com, czym innym w .pl. Ale i tu, i tu należy liczyć się z niemałymi wydatkami „na dzień dobry”. Jak szacują je inwestorzy z rynku światowego?

Według sondy na łamach DomainInvesting.com najwięcej respondentów uważa, że na udany start potrzeba od tysiąca do 10 tys. dolarów. Podobny odsetek sondowanych wskazuje na znacznie wyższą kwotę: ponad 25 tys. dolarów. Jednak zdaniem niemal jednej czwartej głosujących przygodę z domenami można rozpocząć nawet za mniej niż tysiąc dolarów. Wszystko zależy od tego, jak szybko chcemy osiągnąć zwrot i jak dużo zarobić. Pocieszające jest jednak to, że domaining nie stawia twardych barier i wysokiej poprzeczki. Każdy może zacząć inwestować choćby na niewielką skalę – i rozwijać swoje portfolio w miarę osiągania sukcesów na tym rynku.

A oto, jak rozkładały się głosy respondentów:

kosztwejsciadomeny


Tutaj możesz komentować