Rynek domen

Biznes zaczyna się od domeny.


Z adresów .pl korzysta 85 proc. polskich przedsiębiorców

Z adresów .pl korzysta 85 proc. polskich przedsiębiorców

Jak domena, to .pl – tak można scharakteryzować preferencje polskich przedsiębiorców. Przedstawiciele małych i średnich firm nad Wisłą jednoznacznie opowiadają się za adresami z polską ccTLD.

Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie firmy rejestracyjnej home.pl. 85 proc. ankietowanych przedsiębiorców z sektora MŚP zadeklarowało, że korzysta z adresów w domenie .pl. Jedynie 15 proc. firm prowadzi swoją firmową witrynę pod adresem z inną końcówką TLD.

Głównym powodem wyboru końcówki .pl przez polskich biznesmenów jest fakt, że domena ta przypisana jest naszemu krajowi – jednoznacznie wskazuje więc na pochodzenie firmy i geograficzny zasięg jej działalności. Dodatkowe atuty końcówki .pl to jej łatwa dostępność do rejestracji (w sensie dostępności oferty rejestracyjnej, nie samych nazw), popularność oraz stosunkowo niska cena utrzymania – co oczywiście w dużym stopniu zależy od taryfy danego registrara. Przykładowo, oferta home.pl, zleceniodawcy badania, należy do najdroższych na rynku jeśli chodzi o koszt przedłużenia nazw.

Jak informuje cytowana przez Interaktywnie.com Marta Goc, kierownik produktu domeny w home.pl, polskie przedsiębiorstwa nie ograniczają się do domeny krajowej i często rejestrują również nazwy w innych domenach. Popularnością cieszą się końcówki krajów ościennych, a więc Niemiec, Czech, Słowacji, Ukrainy, Białorusi, Litwy i Rosji (.de, .cz., .ua, .by, .lt, .ru).

Obecnie, według danych NASK, zarejestrowanych jest 2,716 miliona nazw w domenie .pl.

Tagi: , , , ,

Tutaj możesz komentować